Siemens stelt 100.000 gulden beschikbaar voor goede doelen

Siemens Nederland N.V.

AXX 1100.143 nl

Den Haag, donderdag 16 november 2000

Siemens Nederland stelt 100.000 gulden beschikbaar voor goede doelen - Medewerkers kiezen zelf en komen met 80 voorstellen

Siemens Nederland N.V. krijgt wekelijks van allerlei charitatieve instanties tientallen verzoeken voor financiële ondersteuning. Om nu ook een keer de 3500 Siemens-medewerkers in staat te stellen te bepalen waar het geld naar toe gaat, heeft het bedrijf 100.000,-- aan het donatiebudget toegevoegd. De medewerkers hebben zelf voorstellen ingediend bij het Siemens Personeels Donatiefonds 2000. De actie heeft bijna 80 voorstellen opgeleverd.

Uit de voorstellen worden begin december vijf projecten geselecteerd. Voor elk project wordt een bedrag van 10.000 gulden gereserveerd. De vijf medewerkers mogen de cheque zelf aan de desbetreffende instantie overhandigen. De overige 50.000 gulden gaan naar een fonds ter 'adoptie' van onderwijsinstellingen in Den Haag.

Het Siemens Personeels Donatiefonds vloeit voort uit het beleid van maatschappelijk betrokken ondernemen. Siemens Nederland wil door middel van dit beleid een concrete bijdrage leveren aan het oplossen van knelpunten in de samenleving. Deze bijdrage richt zich op een aantal bewust gekozen groepen en thema's. Zo ondersteunt het bedrijf jaarlijks op diverse manieren projecten ten behoeve van jongeren, het milieu, onderwijs, kunst & cultuur en minderheidsgroepen. Met het Personeels Donatiefonds wil het bedrijf de betrokkenheid van medewerkers bij maatschappelijke thema's verder versterken.

Nadere inlichtingen voor de redactie:
Dick van Gooswilligen, hoofd persvoorlichting
Tel: (070) 333 1606, fax: (070) 333 2253