Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 16-11-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 16-11-2000 Politieberichten van 16/11 (07.00 t/m 13.00 uur)

Drachten: aanrijding met gewonde
Donderdag omstreeks 05.00 uur reed de bestuurder van een bromfiets over de Frisia in de richting van de Kletsterlaan. Aan de rechterzijde van de weg stond een vrachtwagen geparkeerd. De bromfietsbestuurder, een 19-jarige inwoner van Drachten, zag de vrachtwagen over het hoofd en botste in volle vaart tegen de achterzijde van de vrachtwagen. De bromfietsbestuurder werd gewond afgevoerd naar het ziekenhuis in Drachten.

Sneek: brand Europatuin
Donderdag omstreeks 03.15 uur werd door een passerende vrachtwagenchauffeur, die over de Rondweg reed, melding gemaakt van een brand bij de Europatuin aan de Zonnedauw. Ter plaatse bleek dat er sprake was van een uitslaande brand. Eén loods brandde volledig uit, terwijl de andere loods zware schade opliep. De brandweer heeft het vuur geblust. De oorzaak van de brand is niet bekend. De eigenaar van de Europatuin is een 54-jarige inwoner van Sneek. Door de technische recherche zal een onderzoek worden ingesteld naar de oorzaak van de brand.

Wons: gestolen aanhangwagen terecht
Van maandag op dinsdag werd van een afgesloten bedrijfsterrein aan de Touwslagerstraat te Sneek een aanhangwagen gestolen. Zie hiervoor de politieberichten van 14/11 (07.00 t/m 13.00 uur). De aanhangwagen werd op woensdag 15/11 omstreeks 17.15 uur teruggevonden op de carpoolplaats Kievitshorne aan de Weersterweg onder Wons. De aanhangwagen werd teruggegeven aan de eigenaar. Een op de aanhangwagen staande kruiwagen bleek te zijn weggenomen.

Harlingen: inbraak auto
Afgelopen nacht werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Prins Clausstraat. De rechter portierruit werd ingeslagen. Uit de auto werd een radiocassetterecorder weggenomen. De eigenaar, een 60-jarige inwoner van Harlingen, heeft aangifte gedaan.

Makkum: diefstal auto
Afgelopen nacht werd vanaf de Krommesloot een personenauto, merk Rover, type Range Rover, kleur bruin, voorzien van het kenteken PP-14-GS weggenomen. De eigenaar, een 38-jarige inwoner van Makkum, heeft aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272