Geelen nieuwe directievoorzitter Beter Bed Holding n.v.

Datum nieuwsfeit: 16-11-2000
Bron: Beter Bed Holding NV
Beter Bed Holding NV

Uden, 16 november 2000

GEELEN NIEUWE DIRECTIEVOORZITTER BETER BED HOLDING N.V.

De Raad Van Commissarissen van Beter Bed Holding N.V. is voornemens om per
1 januari 2001 de heer Mr Drs F.J.H. Geelen (45) te benoemen tot directievoorzitter van Beter Bed Holding N.V. De heer Geelen volgt oprichter M.J.A.M. Diks op. De Raad van Commissarissen is ook voornemens om met gelijke ingangsdatum de heer M.J.A.M. Diks voor te dragen als lid van de Raad van Commissarissen van Beter Bed Holding. De voorgenomen benoemingen zullen overeenkomstig de statuten en wettelijke bepalingen worden voorgelegd aan de algemene vergadering van aandeelhouders en de ondernemingsraad.
De heer Geelen heeft ruime internationale ervaring in de detailhandel en marketing. Na zijn studie bedrijfskunde in Rotterdam en rechten in Leiden is de heer Geelen in 1979 zijn loopbaan begonnen bij Koninklijke Bijenkorf Beheer. In 1982 trad hij in dienst bij Intercena van waaruit hij verschillende functies voor tot de familie Brenninkmeijer behorende ondernemingen heeft vervuld en waar hij in 1992 tot directeur werd benoemd. In 1996 trad de heer Geelen toe tot de Raad van Bestuur van C&A Europa. Sinds 1 september 2000 is hij als Chief Operating Officer lid van de directie van Beter Bed Holding.
De heren J.M.P. Hageman en G. Willems hebben te kennen gegeven dat zij hun functies als lid van de Directie van Beter Bed Nederland en als lid van de Holding directie wensen neer te leggen. De directie van Beter Bed Holding N.V. zal naast de heer Geelen worden gevormd door financieel directeur A.P.J. van der Heijden. Bij Beter Bed Nederland is een nieuw management team geinstalleerd. De heer Geelen is nauw betrokken bij het proces van herstructurering dat bij Beter Bed Nederland is opgestart en dat naar verwachting in de eerste helft van 2001 zal worden afgerond. Daarnaast rekent de heer Geelen ook de voortgaande internationale expansie tot zijn prioriteiten.

Tot Beter Bed Holding (480 winkels) behoren naast Beter Bed Nederland onder andere ook Beter Bed Duitsland, Matratzen Concord (actief in vijf landen) en Dormael Slaapkamers. De eerder aangekondigde overname door het management van Beter Baby is inmiddels afgerond.

Voor nadere informatie: Arno van der Heijden, Chief Financial Officer, Tel. (0031) 413-338894 of 06.29565445 / fax (0031) 413-338896 / e-mail: (arno.vanderheijden@beterbed.nl)/ webpagina: www.beterbedholding.com