Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Palm breidt serviceaanbod handhelds ondernemingen uit

Datum nieuwsfeit: 16-11-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Palm breidt serviceaanbod voor gebruik van handhelds binnen ondernemingen uit

Nieuw Escalation Support Programme stelt ondernemingen in staat om bedrijfskritische applicaties in te zetten met Palm handhelds, waaronder de nieuwe Palm IIIxe

BREDA, Nederland - 16 november 2000 - Palm maakt bekend meer services en

ondersteuning te gaan bieden aan Europese ondernemingen om de inzet, het beheer

en de ondersteuning van bedrijfskritische handheld-oplossingen eenvoudiger,

veiliger en kosteneffectiever te maken. Het nieuwe aanbod, onder de naam

Escalation Support Programme, omvat het Palm Help Desk Training Programme,

resources voor het oplossen van problemen via telefoon, e-mail en fax, hot-swap

producten en binnenkort ook toegang tot de beveiligde Palm Enterprise

Support-website. Het nieuwe aanbod ondersteunt alle handhelds van het merk Palm.

"Palm wil ervoor zorgen dat IT-afdelingen Palm handhelds zelf kunnen inzetten,

beheren, ondersteunen en de benodigde services kunnen bieden", aldus Greg Rhine,

Vice President of Worldwide Sales van Palm. "Ondernemingen moeten Palm-producten

met het volste vertrouwen kunnen inzetten, en dit nieuwe aanbod van services en

ondersteuning levert hieraan een belangrijke bijdrage."

De ruggengraat van het Escalation Support Programme is een veelomvattend Palm

Help Desk Training Programme. Met dit programma zorgt Palm voor interactieve

on-site training van het helpdeskpersoneel.

Een onderwerp dat op dit moment aan bod komt tijdens de trainingen is het

oplossen van problemen met handhelds en desktops van Palm, of handhelds en

desktops die worden ondersteund door PALM OS. Zodra er nieuwe producten

beschikbaar komen zal ook hieraan aandacht worden besteed tijdens de trainingen.

Er zijn trainingen voor Windows en Macintosh.

Na het volgen van de training, en als onderdeel van het Technical Escalation

Support Programme, kunnen alle deelnemers een beroep doen op de 'Help

Desk-to-Help Desk Hotline' van Palm. Deze hotline biedt helpdeskpersoneel van

ondernemingen één enkel aanspreekpunt bij Palm waar zij verzoeken om technische

service en ondersteuning kunnen indienen, en deze als het nodig is op een hoger

competentieniveau kunnen laten afhandelen. Met de hotline kan het

helpdeskpersoneel direct technici inschakelen die Palm-ondersteuning op hoog

niveau bieden en complexe problemen snel kunnen oplossen. De hotline wordt van

maandag tot en met vrijdag 12 uur per dag bemand.

Hot-swap units

Ondernemingen die deelnemen aan het Technical Escalation Support Programme

profiteren ook van hot-swap units voor Palm handhelds die nu in productie zijn.

Hardware-problemen kunnen hiermee direct worden aangepakt. Tegen een

gereduceerde prijs krijgen bedrijven voor service bestemde units die per tien

stuks worden geleverd. De reserve-units kunnen worden bewaard en beheerd door

het bedrijf. Zodra alle reserve handhelds geruild zijn voor beschadigde units,

stuurt het bedrijf de kapotte exemplaren naar Palm voor reparatie en krijgt

daarvoor nieuwe units terug. Als onderdelen voor reparatie moeten worden

verzonden, zorgt Palm met behulp van een onlangs in gebruik genomen website voor

transport van te repareren producten. Zo kunnen klanten zelf bepalen wanneer

reparaties moeten worden uitgevoerd.

Multiple Support Offerings voor meer flexibiliteit

Dit nieuwe programma is speciaal afgestemd op de behoeften van zakelijke klanten

in Europa. De flexibiliteit van het Palm Escalation Support Programme komt

tegemoet aan uiteenlopende zakelijke behoeften. Klanten kunnen hiermee kiezen

voor de ondersteuning die het beste bij het bedrijf past.

De optie Extended Service en de pakketten voor hardwarevervanging zijn een

uitkomst voor bedrijven met minimaal 500 handhelds die behoefte hebben aan

uitgebreide technische en hardware-ondersteuning. Ook kunnen reparaties worden

uitgevoerd die niet onder de garantie vallen. De optie Self Service in

combinatie met pakketten voor hardwarevervanging is bedoeld voor bedrijven met

minder apparaten of organisaties die behoefte hebben aan meer zeggenschap over

hun programma.

Geïnteresseerde bedrijven kunnen voor gedetailleerde informatie contact opnemen

met hun Palm-reseller of Palm-vertegenwoordiger.

Voor aanvullende informatie: www.palm.com/europe/enterprise/support

Zakelijke klanten blijven profiteren van de standaard klantenzorg en

reparatieprogramma?s van Palm die beschikbaar zijn voor alle Palm-klanten. Voor

informatie over bedrijfsoplossingen en samenwerkingsverbanden van Palm:

www.palm.com/europe/enterprise

Om nog verder tegemoet te komen aan de vraag op de Europese zakelijke markt

introduceert Palm in Europa de Palm IIIxe handheld computer, een flexibele en

aan te passen toevoeging aan de productlijn. De Palm IIIxe is uitermate geschikt

voor professionals en zakelijke klanten die werken met een groot aantal

applicaties en grote hoeveelheden gegevens. Hij werkt op Palm OS® 3.5 en heeft 8

MB geheugen. De Palm IIIxe wordt geleverd in een nieuwe leizwarte behuizing en

met Palm Desktop-software, Pocket Mirror (MS Outlook Conduit) en AvantGo Web

Channel Manager. De Palm IIIxe handheld loopt op twee AAA-batterijen. Deze

handheld kan direct gebruikmaken van bijna 8000 software-applicaties en snap-on

oplossingen van ruim 500 hardware-ontwikkelaars.

De Palm IIIxe is geschikt voor grootschalig gebruik binnen ondernemingen.

?###?

Over Palm, Inc.

Palm is de toonaangevende leverancier van handheld computers (IDC, december

1999), waaronder de Palm m100, Palm III en de Palm V-serie (in de VS ook Palm

VII). Het besturingssysteem Palm OS is de basis voor de handheld computers van

Palm en voor producten van strategische partners zoals IBM, Franklin Covey,

Handspring, TRG, Sony en Symbol Technologies. Andere licentiehouders voor dit

platform zijn Kyocera en Nokia.

De handheld oplossingen van Palm zijn ontworpen ter ondersteuning van het

informatiebeheer, dat steeds vaker mobiel en geografisch verspreid plaatsvindt.

Met Palm hebben mensen hun meest kritische informatie altijd bij de hand.

Voor meer informatie: www.palm.com/europe

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

| |
| Döne Köycü |
| Brodeur Worldwide |
| + 31 20 346 20 00 |
| (dkoycu@nl.brodeur.com) |
| |
| |
| Lorraine Legros |
| Palm Inc. |
| +33 141 974 616 |
| (lorraine_legros@palm.com) |
| |

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie