Unilever plaatst Eurobond van 2,25 miljard

Unilever NV

Unilever plaatst Eurobond van 2,25 miljard
16 november 2000

Met de plaatsing van een eurobond issue van 2,25 miljard, heeft Unilever vandaag een volgende stap gezet in de herfinanciering van Commercial Paper (kortlopend schuldpapier) uitgegeven voor de financiering van de aankoop van Bestfoods.

De lening bestaat uit een 15-maands Floating Rate Note van 1 miljard met een coupon van 10 basispunten boven 3-maands Euribor, alsmede een vastrentende lening ter waarde van 1,25 miljard met een looptijd van 3 jaar met een coupon van 53/8%. De transactie zal worden opgenomen in Unilevers debt issuance programme.

Leadmanagers voor deze transactie zijn ABN AMRO, Deutsche Bank en HSBC en co-leadmanagers zijn BNP Paribas, Citibank, Goldman Sachs, IBJ, JP Morgan en UBS Warburg.

Jan Haars, Unilevers Group Treasurer, zei: Wij zijn verheugd dat, na het succes van onze recente wereldwijde uitgifte van US$ 7 miljard aan obligaties, Unilever nu met succes een in euro genomineerde benchmark emissie heeft geplaatst in de eurobondmarkt, waarmee we Unilevers traditioneel goede relatie met investeerders in eurobonds bevestigen. Wij complimenteren de leadmanagers met deze prestatie.

Unilever is voornemens met de 2,25 miljard, in combinatie met de opbrengst van andere kleinere uitgiften die zij mogelijk zal doen, de Acquisition Facility terug te brengen van de huidige US$ 8 miljard naar US$ 5 miljard eind 2000.

Persdienst Unilever Rotterdam

Email: press-(office.rotterdam@unilever.com)