La Place uitverkozen tot beste keten van wegrestaurants

Bron: Vendex KBB NV
Vendex KBB NV

Utrecht, 16 november 2000

Test ANWB Kampioen: "aantrekkelijke prijs, veel vers en goede smaak"

La Place uitverkozen tot beste keten van wegrestaurants

Horecaformule La Place van Vroom & Dreesmann is uitgeroepen tot beste keten van wegrestaurants in Nederland. Dit is bekend gemaakt in het vandaag verschenen nummer van het ANWB-tijdschrift Kampioen. De drie wegrestaurants van La Place kwamen als beste keten tevoorschijn uit een test die het ANWB-blad heeft gehouden onder een kleine veertig restaurants langs de belangrijkste Nederlandse snelwegen.

Volgens het ANWB-blad valt La Place op door aantrekkelijke prijs, het gebruik van veel verse producten, de goede smaak van het eten en de eigentijdse presentatie. De uitkomst van het onderzoek bevestigt de uitstekende reputatie van de La Place-formule, die de afgelopen twaalf jaar zorgvuldig is opgebouwd.

Het La Place-versrestaurant van Vroom & Dreesmann heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een A-merk en behoort tot de top van de publiekscatering in Europa. De restaurants werken uitsluitend met verse producten, die in het zicht van de gast worden bereid tot eindproduct. De gast vindt een gevarieerd aanbod van dagverse ingrediënten, waaruit hij zelf een maaltijd kan samenstellen voor een aantrekkelijke prijs.

La Place is indertijd opgezet als restaurantformule voor de warenhuizen van Vroom & Dreesmann. Sinds een aantal jaren exploiteert La Place ook restaurants op andere locaties en langs de snelweg. De wegrestaurants zijn gevestigd aan de A4 (brugrestaurant nabij Schiphol), A13 (afslag Delft) en A9 (Amsterdam-Zuidoost, afslag AMC). Zondag 19 november a.s. gaat het vierde wegrestaurant open aan de doorgaande weg van Laren Hilversum, nabij afrit 9 van de A1.

Inclusief de vier wegrestaurants exploiteert Vroom & Dreesmann vijftien zelfstandige La Place-vestigingen. In de warenhuizen zelf heeft Vroom & Dreesmann 47 La Place-restaurants, 38 kleinere Café Marché's, 20 Le Marché bakkerijen, 28 Le Marché Paninishops en 41 chocolaterieafdelingen.

35 miljoen bezoekers
La Place en de andere horeca- en foodformules van Vroom & Dreesmann zijn belangrijke publiekstrekkers. De La Place-restaurants trekken samen meer dan vijfendertig miljoen bezoekers per jaar.

Perscontacten: Peter van Bakkum tel. 020 - 5490 432