Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

1e Persbericht 16 november 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Verdachte zakkenrollen aangehouden
Woensdagavond om 20.00 uur is op het Stationsplein een 37-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. Tijdens een controle op verdovende middelen werd in de kleding van de man een bankpasje gevonden dat 9 november jl. gestolen was van een vrouw die in de Eindhovense binnenstad aan het winkelen was. Haar portemonnee werd tijdens het winkelen gerold. De verdachte is voor een verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Onder invloed
Donderdagmorgen om 2.00 uur is in de Piuslaan een 48-jarige man uit Leenderstrijp aangehouden. Hij was met zijn auto tegen een verkeerslicht gereden. De man was onder invloed van drank en blies tijdens de ademtest 1,45 pro mille. Zijn rijbewijs is ingevorderd en tegen de man wordt bovendien proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Overval mislukt
Woensdagavond rond 22.30 uur hebben twee nog onbekende mannen een overval gepleegd op de bewoner(23) van een woning aan de Molenstraat. Het slachtoffer had daar aan huis een computerbedrijfje. Toen er gebeld werd verwachtte het slachtoffer nog een late klant maar toen hij opendeed stonden daar twee mannen. Een van hen dreigde met een vuurwapen. Het slachtoffer duwde snel de deur dicht waardoor een van de overvallers tussen de deur klem kwam te zitten. Er viel een (alarm)schot en de ruit van de deur werd door een van de overvallers ingetrapt waardoor het slachtoffer de deur losliet. Toen de dader daardoor vrij kwam gingen de twee overvallers er vandoor.

Helmond: Geluidsoverlast
Donderdagmorgen rond 0.50 uur is in een woning in de Wolfstraat in Helmond een 34-jarige Helmonder aangehouden. De politie was naar de woning toe gegaan omdat er geluidsoverlast werd veroorzaakt. Tegen de 35-jarige bewoonster werd proces-verbaal opgemaakt en de stereo-installatie werd in beslaggenomen, omdat de bewoonster al vaker gewaarschuwd was. De 34-jarige man die in de woning op bezoek was verzette zich daartegen en ging een van de agenten te lijf. Hij werd aangehouden en op het politiebureau is later proces-verbaal tegen hem opgemaakt.

Nuenen/ Geldrop: Alcoholcontroles
Woensdagavond en -nacht zijn in Nuenen en Geldrop tussen 18.00 uur en
2.00 uur op verschillende plaatsen alcoholcontroles uitgevoerd. Er werd gecontroleerd op de Europalaan, de Eindhovenseweg en de Smits van Oyenlaan. Er zijn 712 bestuurders van autos en bromfietsen gecontroleerd. Twee personen hadden te veel gedronken. Een 61-jarige man uit Nuenen kreeg vandaar een boete van f. 400,- Hij blies 0.55 pro mille. Een man uit Gerwen blies 0.95 pro mille en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Aarle Rixtel: Woninginbraak
Woensdag is ingebroken in een woning aan Laag Strijp in Aarle Rixtel. De inbreker wist via een openstaand dakraam de woning binnen te komen. Er is een creditcard en een gsm gestolen.

Veldhoven: Verkeersongeval
En 15-jarige jongen uit Veldhoven is woensdagavond rond 17.50 uur licht gewond geraakt bij een verkeersongeval op de kruising Bussels en Veken in Veldhoven. Een 42-jarige automobiliste uit Veldhoven verleende de jongen die tegen het verkeer inreed op een fietspad van de Veken geen voorrang. De jongen is met nog onbekend letsel naar het St Joseph ziekenhuis gebracht.