AdFrame maakt website toegankelijk voor alle Internetters

Datum nieuwsfeit: 17-11-2000

AdFrame maakt website toegankelijk voor alle Internet-gebruikers

Betaald kijken naar banners gaat door onder nieuwe naam 'banneren.nl'

Amsterdam, 16 november 2000 - Het Nederlandse Internet-bedrijf AdFrame heeft op grond van de eerste ervaringen met haar unieke 'betaald-kijken-naar-banners' aanbod, haar dienstverlening aangepast en vernieuwd. Tot op heden blokkeerde AdFrame haar dienst voor Internetgebruikers met een vaste lijn verbinding. Vanaf 20 november kunnen daarentegen alle Internet-gebruikers geld verdienen door in een apart venster banners toe te laten. Op grond van de resultaten van een marktonderzoek heeft AdFrame tevens besloten een nieuwe naam te kiezen voor haar consumentenwebsite en de oude naam te reserveren als bedrijfsnaam. De nieuwe website heet banneren.nl. Eveneens vanaf 20 november hanteert banneren.nl een verdere segmentatie op persoonlijke voorkeuren van haar leden, waarvan zowel de adverteerders als de leden kunnen profiteren.

Banneren.nl betaalt ingeschreven Internet-gebruikers voor het bekijken van persoonsgerichte banners. Internet-gebruikers kunnen zich op deze website inschrijven en vervolgens de applicatie downloaden, die het mogelijk maakt om de persoonsgerichte banners te zien. AdFrame telt momenteel 45.000 ingeschreven leden. Het bedrijf lanceert rondom de introductie van banneren.nl een reclamecampagne om dit aantal te verdrievoudigen.

Vanaf 20 november krijgt elk nieuw lid een 'startkapitaal' van 1 euro. Vervolgens verdienen de leden afhankelijk van de banners die zij te zien krijgen tussen de 0,5 en 1,5 euro per uur. Bas Arends, algemeen directeur van AdFrame: "Bij concurrerende websites krijgen de leden meestal pas geld wanneer zij op een banner klikken. Wij betalen voor het zien van de banner, onafhankelijk van het feit of iemand op de banner klikt." Aan het einde van elke maand maakt banneren.nl voor alle leden die meer dan 25 euro hebben gespaard hun saldo over op hun opgegeven bank- of girorekening. Bedragen lager dan 25 euro worden doorgeschoven naar de volgende maand.

Binnen de eerste opzet van de dienstverlening moesten websurfers met kabel, ASDL, LAN of een andere vaste verbinding worden geweerd. In de nieuwe opzet wordt er voor elke banner een maximum aantal bannerviews per lid bepaald en wordt tevens een maximum aantal bannerviews per inlogsessie en per 24 uur vastgesteld. Hierdoor zien de leden van banneren.nl alle banners redelijk gespreid over de looptijd die met de adverteerder is afgesproken. In deze nieuwe opzet is de dienstverlening volledig toegankelijk voor Internet-gebruikers met een vaste lijnverbinding.

Verdere segmentatie en persoonlijke content
Nieuw aan banneren.nl is de verdere segmentatie door een meer gedetailleerd ledenprofiel. Voorheen waren uitsluitend naam, leeftijd, geslacht en woonplaats van belang, nu worden ook de persoonlijke voorkeuren gevraagd. De huidige leden verdienen net als de nieuwe leden 1 euro wanneer zij vanaf 20 november hun gegevens aanvullen met hun persoonlijke voorkeuren. Door de segmentatie kan banneren.nl enerzijds de adverteerders beter van dienst zijn, en anderzijds haar leden, die alleen advertenties zullen zien die bij hun voorkeuren passen. In de toekomst zal banneren.nl haar leden ook persoonsgerichte headlines bieden, die aansluiten bij hun opgegeven voorkeuren. Die headlines zullen een doorklikmogelijkheid bieden naar andere websites. Zo kunnen concrete aanbiedingen worden gedaan (bijvoorbeeld een reisaanbod naar een bestemming waarvoor interesse is getoond). Tenslotte zal banneren.nl de leden toekomstig ook aanbiedingen doen, waarbij te denken valt aan een last minute reismogelijkheid naar een bestemming die als favoriet is opgegeven. AdFrame garandeert haar leden dat alle persoonlijke gegevens uitsluitend voor de banneren.nl-toepassing worden gebruikt en niet aan derden worden doorgegeven of verkocht.

Over Adframe
AdFrame is een in Amsterdam gevestigd Internet-bedrijf dat voorziet in persoonsgerichte content en advertenties. AdFrame investeert voortdurend in snelle groei van haar ledenbestand en haar dienstverlening. Het bedrijf garandeert leden dat gegevens uitsluitend voor de AdFrame-toepassing worden gebruikt en niet aan derden worden doorgegeven of verkocht. Alle contacten met adverteerders zijn ondergebracht in AdFrame Sales Company. De software voor AdFrame is gemaakt door Lost Boys Amsterdam.

Contactpersonen voor de pers:
Bas Arends, algemeen directeur AdFrame, telefoon 020-330 92 08 (bas@adframe.nl)