KPN verlaagt internationale tarieven

Datum nieuwsfeit: 17-11-2000
Bron: KPN NV
KPN NV

KPN verlaagt opnieuw internationale tarieven

Vanaf 1 december wordt het bellen naar het buitenland opnieuw aanzienlijk goedkoper. Voor in totaal 163 bestemmingen gaan de tarieven gemiddeld nog eens 25 procent omlaag. Eerder werden begin augustus en begin oktober al tariefsverlagingen voor het internationale verkeer doorgevoerd. De tarieven van de tien meest gebelde landen gingen op 1 augustus omlaag inclusief de bijbehorende city-tarieven. Vanaf die dag is er bovendien geen onderscheid meer tussen standaard en daltarief. Op 1 oktober werden de internationale tarieven van zeventien andere bestemmingen uit de top dertig verlaagd. Per 1 december volgen de resterende internationale bestemmingen. Toenemende concurrentie onder buitenlandse operators maakt dat KPN steeds scherpere prijzen kan bedingen. KPN laat de klant daarvan profiteren.

Klanten van KPN kunnen verder nog eens 20 procent op hun internationale telefoonkosten besparen door gebruik te maken van VoordeelNummers Buitenland. Er kunnen maximaal drie buitenlandse nummers worden opgegeven waarmee zeven dagen per week, 24 uur per dag gebeld kan worden. Het aanmelden voor VoordeelNummers Buitenland is gratis. Drie dagen nadat de nummers via de ZelfServiceLijn 0800-0429 (voice response) zijn aangemeld, zijn de ingestelde VoordeelNummers actief.

Alle gesprekstarieven van KPN Telecom zijn 24 uur per dag gratis opvraagbaar via de ZelfServiceLijn of te raadplegen via www.kpn.com. Het actuele tariefsoverzicht met de nieuwe tarieven is daar vanaf 1 december te vinden.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties