Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 17-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 10.00 uur
Twee vrouwen aangehouden

WOERDEN Op donderdag 16 november zijn twee vrouwen aangehouden voor winkeldiefstal.

Omstreeks 14.50 uur betrapte het personeel van een winkel aan de Voorstraat een vrouw op winkeldiefstal. Terwijl zij met een andere vrouw met wie zij samen was, de winkel verliet, ging het alarm af. De beide vrouwen werden door het winkelpersoneel aangesproken. De vrouw haalde een spuitbus deodorant uit haar tas en rekende deze alsnog af.

Toen zij vervolgens tezamen met de andere vrouw de winkel verliet, ging wederom het alarm af. Nu bleek dat de andere vrouw twee haarverzorgingsproducten in haar tas had. Hierop werd de komst van de politie verzocht. Beide vrouwen, 22 en 18 jaar oud en afkomstig uit Woerden, werden aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. De 18-jarige bekende net daarvoor ook nog bij een andere winkel op de Voorstraat een cosmeticaproduct te hebben gestolen. Tegen de beide vrouwen is proces-verbaal opgemaakt.

Controle met lasergun

MIJDRECHT De politie heeft op donderdag 16 november op twee plaatsen met de lasergun op snelheid gecontroleerd.

Tussen 15.30 uur en 15.50 uur werd er gecontroleerd op de Westerlandweg. Hier werden geen overtredingen geconstateerd.

Daarna werd er gecontroleerd op de Hoofdweg. Hier hielden 6 bestuurders zich niet aan de maximumsnelheid. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 86 km/u.

Aanrijding tussen drie auto`s

MAARSSEN Op donderdag 16 november is er op de kruising van de Straatweg met de Wilhelminaweg een aanrijding tussen drie auto`s gebeurd. Een vrouw raakte licht gewond.

Omstreeks 17.40 uur reed een 50-jarige automobiliste uit Maarssen over de Wilhelminaweg, komende uit de richting van de Schippersgracht en gaande in de richting van de kruising met de Straatweg. Aangekomen op de kruising verleende zij geen voorrang aan een voor haar van links komende 72-jarige automobilist uit Nieuwersluis. De automobiliste werd in de linkerflank aangereden door de 72-jarige automobilist.

Achter de 72-jarige reed een 24-jarige automobilist uit Amsterdam. Die kon zijn auto niet meer tijdig tot stilstand brengen en hij reed achter op de auto van de 72-jarige.

De automobiliste is met pijn in haar heup per ambulance naar het Oudenrijnziekenhuis vervoerd. Zij mocht na onderzoek naar huis. Alle voertuigen moesten worden weggesleept. De vrouw wist zich niets van de aanrijding te herinneren en heeft mogelijk al voor het ongeval een black-out gehad.

Inbraak bij autobedrijf

WOERDEN Er is op vrijdag 17 november bij een autobedrijf aan de Touwslagersweg ingebroken.

Omstreeks 02.05 uur zijn er twee grote ruiten van het bedrijf vernield. De daders hebben vervolgens een kast met audio-apparatuur en een kast met navigatiesytemen weggenomen. De politie stelt een nader onderzoek in naar deze inbraak.

Politie pakt parkeren van vrachtwagens strenger aan Harmelen De politie gaat het parkeren van vrachtwagens strenger aanpakken. Sinds enige tijd komen er veel klachten binnen over het parkeren van vrachtwagens in de woonwijken.

De in de woonwijken geparkeerde vrachtwagens beïnvloeden de verkeersveiligheid door het verminderde uitzicht voor het passerende verkeer op de kruisingen. Ook het aanzien van de wijk lijdt eronder en het parkeren leidt ook regelmatig tot schade aan de bestrating en groenvoorzieningen. Bovendien nemen geparkeerde vrachtwagens veel parkeerruimte in beslag.

In de Algemene Plaatselijke Verordening is geregeld dat vrachtwagens niet in de bebouwde kom mogen parkeren. Het gaat om voertuigen langer dan zes meter of hoger dan twee meter. Het toch parkeren van vrachtwagens binnen de bebouwde kom leidt vanaf 1 december tot een boete van negentig gulden. De politie stelt de bestuurders van de fout geparkeerde vrachtwagens tot die tijd op hoogte van het strengere beleid middels waarschuwingsbrieven achter de ruitenwissers.

De gemeente Harmelen heeft op het bedrijventerrein aan de Putkop een parkeerterrein speciaal voor vrachtwagens aangelegd. Diverse eigenaren van containers zijn door de gemeente aangeschreven om hun containers die ten onrechte op dit parkeerterrein waren geplaatst, te verwijderen.