Lespakket mobiel belgedrag voor middelbare scholier

Bron: Libertel
Libertel

Lespakket mobiel belgedrag voor middelbare scholier

Met iedere GSM toegang tot bedrijfsinformatie

11/17/00Lespakket mobiel belgedrag voor middelbare scholier Maastricht, 17 november 2000 - Libertel heeft in samenwerking met Zorn Uitgeverij het lespakket 06 ontwikkeld. De voorzitters van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren, het LAKS en van de Algemene Onderwijsbond, de heren P. Kok en J. Tichelaar namen de afgelopen week uit handen van Rob Stevens, directeur Corporate Communications het eerste exemplaar van dit lespakket in ontvangst. Het komt daarmee tegemoet aan de vragen die er leven bij middelbare scholieren en hun docenten over mobiele communicatie. Daarnaast wil de inhoud van het lespakket een bijdrage leveren aan het op een geaccepteerde manier gebruiken van de mobiele telefoon, zowel binnen als buiten de school.

Het lespakket gaat uitgebreid in op de uitvinding van de (mobiele) telefoon. Vervolgens wordt ingegaan op de techniek achter mobiele telefonie en daarmee de diverse gebruiksmogelijkheden. Daarnaast blijven milieu en gezondheid en de wet en regelgeving niet onbesproken. Ook toekomstig gebruik van mobiele telefonie komt aan de orde. Tenslotte wordt op verschillende manieren het gebruik van mobiele telefonie op school, maar ook daarbuiten beschreven.

In het bijbehorende boekje kan men lezen wat mobiele telefonie is, wat er technisch gezien allemaal bij komt kijken, hoe anderen bellen en gebeld worden en hoe de introductie van de GSM invloed op de maatschappij heeft.

Door met de leerlingenvakbond LAKS en de onderwijsvakbond AOB in gesprek te blijven, houdt Libertel voeling met de behoeften die er in het onderwijs zijn op het gebied van informatie over en verantwoord gebruik van mobiele telefonie.

Al eerder verscheen in opdracht van Libertel het boekje Mobieliquette, geschreven door Jan Mulder. die op originele wijze de gebruiks- en gedragsetiquette van mobiel bellen onder de loep neemt.

Libertel N.V.
Libertel N.V. is een van de grootste mobiele telecomaanbieders in Nederland en is voor 70% eigendom van de wereldwijd opererende Vodafone Group Plc. Libertel is sinds 15 juni 1999 genoteerd aan de officiële markt van de Euronext Amsterdam N.V. en had eind september jl. bijna 3 miljoen aansluitingen. Libertel klanten kunnen in 107 landen bellen en gebeld worden.