Siemens Nederland introduceert Siemens HomeDeliveryBox

HomeDelBox

Zoetermeer, vrijdag 17 november 2000

Siemens Nederland introduceert de Siemens HomeDeliveryBox

Samen met Bouwfonds Woningbouw presenteert Siemens Nederland op de Persoonlijk Wonen Parade een nieuw concept: de Siemens HomeDeliveryBox, een geavanceerd concept voor ontvangst van zowel gekoelde, bevroren als ongekoelde artikelen. Boodschappen worden aan huis bezorgd zonder dat er iemand voor thuis hoeft te blijven. Via een unieke, speciale cijfercode krijgt de leverancier toegang tot de Siemens HomeDeliveryBox.

De Persoonlijk Wonen Parade op 17 november 2000 is een evenement van Bouwfonds Woningbouw waar wordt getoond dat de woning voor de consument steeds belangrijker wordt. De wensen worden specifieker en de betrokken partijen in de bouwkolom spelen daar steeds meer op in. De HomeDeliveryBox van Siemens is zo'n specifieke voorziening. In de huidige tijd, waarin mobiliteit en flexibiliteit vaak gehanteerde begrippen zijn, biedt dit concept de consument op een veilige manier nog meer gemak.

De HomeDeliveryBox wordt in huis of garage ingebouwd en bestaat uit drie verschillende delen: een koelgedeelte, een vriesgedeelte en een ongekoelde opbergruimte. Dit betekent dat de box verse en bevroren levensmiddelen kan bewaren en eveneens artikelen als postpakketten, kleding van de stomerij en overige levensmiddelen. De box kan in de nieuwbouw geïntegreerd worden of later ingebouwd worden. Voor de afwerking van de box kan de bewoner uit diverse uitvoeringen kiezen.

Voor ontvangst van de producten hoeft niemand thuis te blijven. De leverancier krijgt namelijk toegang tot de box door een unieke cijfercode, die de consument bij bestelling van de producten doorgeeft. De code is eenmalig geldig om fraude en misbruik te voorkomen. Met een persoonlijke code kan de consument zelf de box openen. De veiligheid van het concept wordt onderstreept door het feit dat de HomeDeliveryBox in aanmerking komt voor het Politiekeurmerk Veilig Wonen.

Het concept voor de HomeDeliveryBox wordt ondersteund door verschillende partners, die professional zijn in thuisbezorging. Het concept wordt binnenkort toegepast in nieuwbouwprojecten in samenwerking met Bouwfonds, zoals in een project van circa 50 woningen, gelegen in Parkbuurt Oosteinde, fase 6 in de VINEX-locatie 'Wateringse Veld' in Den Haag. Dit is een project van circa 50 woningen, dat zich kenmerkt door een groot aantal woningtypes die elk afzonderlijk eigen uitbreidingsopties krijgen. De koper kan het gekozen woningtype combineren met één van de kavels, waarvan de gemiddelde oppervlakte ca. 575 m² bedraagt. De start van de verkoop zal in de 2e helft van 2001 plaatsvinden.

Informatie voor de lezer:
Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 1234; www.siemens.nl/HDB e-mail: (infocentrum@siemens.nl) of vraag onze folder Siemens HomeDeliveryBox aan.

Informatie voor de redactie en beeldmateriaal:
Informatie over Siemens HomeDeliveryBox:
Persvoorlichting Consumentenproducten
Eveline van Herpen, telefoon 070 - 333 3786, mobiel 0621 203 552, fax 070 - 333 3960
e-mail: eveline.herpen-(van@siemens.nl)

Integratie van Siemens HomeDeliveryBox in projecten: Persvoorlichting Bouwfonds Woningbouw
Jasper de Boom, telefoon 033-253 97 85,
fax: 033 - 253 96 85, e-mail: (jm.boom@bouwfonds.nl)