Overname Alkmaarse Kabel door UPC

Datum nieuwsfeit: 17-11-2000

MENSINGA CS

Overname UPC Alkmaarse Kabel

p e r s v e r k l a r i n g

ALKMAAR - De Stichting Beheer Centrale Antenne Inrichting Alkmaar heeft vandaag bekend gemaakt een overeenkomst te hebben gesloten met United Pan-Europe Communications NV (UPC) over de verkoop van het kabelnetwerk in Alkmaar aan UPC.

De Stichting Beheer Centrale Antenne Inrichting Alkmaar, in de markt beter bekend als de Alkmaarse Kabel, heeft ongeveer 40.000 abonees in de gemeente Alkmaar. Onlangs is het kabel-netwerk in de stad voorzien van glasvezel. Het netwerk in Alkmaar is dusdanig gemoderniseerd dat de capaciteit toerei-kend is om alle producten en diensten te leveren die UPC haar klanten biedt via haar eigen netwerken.

De Alkmaarse Kabel is content met de afspraken met UPC. De Alkmaarse Kabel ziet in UPC een uitstekende leverancier van kabeldien-sten voor de inwoners van Alkmaar en een aantrekke-lijke werk-gever voor haar medewerkers. De verkoop heeft plaats per 1 januari 2001.

Veranderingen in het aanbod van radio en televisie via de kabel zijn vooralsnog niet te ver-wachten. Ook de abonneetarie-ven blijven, behoudens normale prijscorrecties, vooralsnog ongewijzigd. De Alkmaarse Kabel heeft hierover afspraken gemaakt bij de gesprekken met UPC.

Noot voor redacties