IBM introduceert krachtigste webserver

Datum nieuwsfeit: 17-11-2000

IBM introduceert krachtigste webserver

De nieuwe IBM eServer levert enorme snelheid en voegt mainframe functionaliteit toe.

Amsterdam, oktober 2000 - IBM heeft de krachtigste commerciële server in de geschiedenis geïntroduceerd, de IBM eServer* pSeries 680. IBM gaat deze op UNIX gebaseerde systemen leveren vanaf 17 november. De pSeries 680 met codenaam "Turbo", heeft nu al in meerdere belangrijke performance benchmarks records behaald. De server maakt gebruik van maximaal 24 koperen microprocessoren met IBM´s Silicon-on-Insulator (SOI) technologie.

De p680 is gebaseerd op het ontwerp van de RS/6000 S80. Het levert superieure performance met veel minder processoren dan Sun en Hewlett-Packard systemen. De p680 brengt ook nieuwe op mainframe-geïnspireerde functionaliteit voor bestaande UNIX-gebruikers, zoals ?capacity upgrade on demand?.

Een aantal van de benchmarks, waarin de performance van de p680 is onderzocht:

"IBM eServer crushes Sun to set transaction processing record" Meer informatie: www.tpc.org

"New IBM eServer zooms to internet speed record"
Meer informatie: www.spec.org/osg/web99/results

"New IBM eServer is tops at Java"
Meer informatie: www.volano.com/benchmarks.html

"New IBM eServer sets SAP performance record"
Meer informatie: www.software.ibm.com/data

Over IBM eServer
IBM is het grootste bedrijf ter wereld. De p680 is de laatste toevoeging aan de IBM eServer familie, een nieuwe server generatie, die eerder deze maand geïntroduceerd werd. Deze nieuwe eServer lijn beschikt over de betrouwbaarheid en schaalbaarheid te vergelijken met die van de mainframes, een brede ondersteuning van open standaards en capaciteit die voldoet aan de huidige eisen van e-business.

*Het IBM eServer merk bestaat uit het IBM e-business logo gevolgd door de beschrijvende term 'server'.

Voor meer informatie:
IBM Nederland N.V. Brodeur Worldwide
Cor van der Struijf Andrea de Graaf
(corvds@nl.ibm.com) (adegraaf@nl.brodeur.com)

Background information

Key Features of the pSeries 680
IBM´s breakthrough Silicon-on-Insulator technology increases performance of copper-based processors up to 30 percent. IBM was the first chipmaker to substitute copper for aluminum in chip wiring to boost performance and is now the first to perfect high-volume SOI manufacturing.

Memory capacity is increased to 96 GB -- Allowing faster performance, increased scalability, faster access to large amounts of data and exploitation of 64-bit addressing - often used in large-scale database applications.

Blue Hammer: High Performance Clusters
High performance cluster options are also available to p680 customers. Code-named "Blue Hammer," the world's most powerful UNIX cluster system dedicated to Web-based commerce allows customers to cluster up to 16 IBM eServer p680 systems scaling to 384 copper microprocessors from a single point-of-control. The "Blue Hammer" system ushers in a new era of manageability for commercial UNIX systems using IBM´s Parallel System Support Programs (PSSP)
-- the robust management software first developed for the IBM SP super computers.

Key features:

· 6 to 24-way 600 MHz 64-bit RS64 IV microprocessors with copper and silicon-on-insulator (SOI) technology

· Two side-by-side rack units, one for processors and memory, the other for I/O adapters and storage

· Up to 96 GB of ECC SD RAM memory

· 128 KB data/128 KB instruction L1 cache per processor
· 16 MB of ECC L2 cache per processor

· Up to 873.6 GB of internal disk

· Up to 53 PCI adaptor slots

· Up to 48 hot-swappable disk drive bays

· Up to 8 internal media bays

· Redundant hot-plug power supplies and cooling subsystems
· Supports Ultra2 SCSI, SSA and Gigabit Fibre Channel
· Built in service processor

· Dynamic CPU Deallocation- Automatically deallocates resources if impending CPU failures are detected so applications keep running.
· Vertical Capacity Upgrade on Demand (CUoD) in increments of two processors. Customers can quickly activate additional processors with a single command in IBM´s AIX. A simple "pay as you grow" configuration option, IBM Capacity Upgrade On Demand is an alternative to competitors expensive, complex offerings.

· IBM´s latest UNIX operating system, AIX 4.3.3 (unlimited user license) - optionally preinstalled

· One year on-site limited warranty at no additional cost
· General Availability: November 17, 2000