Najaarsexcursie Stichting Joep Nicolas

Datum nieuwsfeit: 18-11-2000

Stichting Joep Nicolas

INFORMATIECENTRUM VOOR GEBRANDSCHILDERD GLAS EN ANDERE VLAKGLASKUNST IN NEDERLAND

SECRETARIAAT: VAN DEN BROECKSINGEL 1a, 6063 CL VLODROP

EXCURSIE: AMSTERDAM op 18 NOVEMBER 2000

De najaarsexcursie georganiseerd door Stichting Joep Nicolas voert naar een tweetal ons inziens zeer interessante en belangrijke gerestaureerde monumenten in de nabijheid van het Centraal Station te Amsterdam, te weten de Sint Nicolaaskerk (in de volksmond de "Oude Dame² geheten), aan de Prins Hendrikkade en de Beurs van Berlage aan het Damrak.

Dit speciale bezoek met rondleiding door de Beurs van Berlage vindt plaats onder leiding van een architectuurhistoricus van het cultureel organisatiebureau Artifex Travel. De kosten voor deelname aan deze excursie, inclusief lunch, bedragen voor Niet donateurs fl. 45,--
Donateurs betalen fl. 37,50

De aanmelding geschiedt door het overmaken van bovengenoemd bedrag maal het aantal personen per bijgevoegd inschrijvings-/machtigingsformulier dat vóór 15 november aanstaande in ons bezit moet zijn.

In verband met een maximale grootte van 25 personen per gids in de Beurs van Berlage moet ook de Stichting het maximale aantal personen aan deze excursie beperken tot 25. Bepalend voor acceptatie is de volgorde van binnenkomst van het inschrijvingsformulier.

Voor eventuele vragen omtrent deze excursie kunt u contact opnemen met Dhr. Coen Mesterom, tel: 0475-401216. In geval van overschrijving krijgt u zo spoedig mogelijk bericht met terugzending van uw inschrijvings-/ machtigings-formulier.

PROGRAMMA EXCURSIE AMSTERDAM

10.45 uur: Bijeenkomst bij de hoofdingang van de Sint-Nicolaaskerk gelegen aan de Prins Hendrikkade (tegenover het Centraal Station).

11.00-12.00 uur: Rondleiding met toelichting op de restauratie en het interieur door dr. Peter van Dael.

12.15-13.30 uur: Gezamenlijke koffietafel in het Noord-Zuidhollandsche koffiehuis, (tussen Centraal Station en de Prins Hendrikkade), Stationsplein 10, 1012 AB Amsterdam, tel 020-6233777. 14.00-circa 15.15uur: Bezoek en rondleiding door de Beurs van Berlage onder leiding van een architectuur-historicus.

15.30 uur: Einde excursie (De Beurs van Berlage is geopend tot 16.00 uur)

(* Tijdens deze dag is de stichting ter plekke bereikbaar onder gsm: 06-54927759 )