Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 18-11-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 18-11-2000
1e persbericht 18 november 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Twee jongens na mishandeling aangehouden Op het Wijngaardplein zijn vrijdag om 19.50 uur twee Eindhovenaren van 13 en 15 jaar oud aangehouden nadat zij een 14-jarig Eindhovens meisje en haar 18-jarige Eindhovense vriend hadden mishandeld. De verdachten zochten ruzie met het stelletje en een van hen sloeg het meisje enkele malen in het gezicht. Bij de jongen werd de keel dichtgeknepen en hij kreeg een vuistslag in het gezicht. Een voorbijganger kon de mishandeling beëindigen waarna de politie werd gebeld. Deze kon de twee aanhouden en insluiten. De slachtoffers waren licht gewond.

Eindhoven: Auto gestolen, mobieltje terug
Vanaf de Veldmaarschalk Montgomerylaan is vrijdagavond rond 22.15 uur een witte Opel Astra met het kenteken DV-BV-33 gestolen. De eigenaar moest op die straat een bestelling, shoarma, afleveren. Hij liet de sleutel op het contactslot zitten. Na de aflevering van het voedsel bleek de auto weg. In de auto lag een mobiele telefoon. De eigenaar belde later op de avond naar zijn gsm en kreeg iemand aan de lijn. Deze wilde wel een afspraak maken, zodat het slachtoffer de gsm terug kon kopen. Later in de nacht, om 5.10 uur, werd de deal op de Marconilaan gesloten. De politie was daar als derde partij bij aanwezig en daar kon een 36-jarige Eindhovenaar aangehouden worden. Het mobieltje is terug bij de eigenaar, de auto nog niet. Of de verdachte iets met de autodiefstal te maken heeft is onbekend. Hij is ingesloten voor dat onderzoek. Overigens werden bij hem pillen, waaronder valium, en twee bolletjes, waarschijnlijk, cocaïne gevonden.

Eindhoven: Jongeren vernielen autospiegels
Op de Borgerhoutlaan is zaterdag om 0.20 uur een16-jarige Eindhovenaar aangehouden. Hij was door buurtbewoners betrapt bij het vernielen van autospiegels. Bij vijf autos waren spiegels vernield. Zijn mededader was al gevlucht. Hij kwam zich later op het politiebureau melden. Het is een 17-jarige Eindhovenaar. Beide verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Man verdacht van zakkenrollerij
Op de Nieuwstraat is zaterdag om 0.50 uur een 50-jarige Eindhovenaar aangehouden. Een 25-jarige Eindhovenaar liep over de Nieuwstraat en bemerkt dat iemand iets uit zijn jaszak pakte. Er was een biljet van 50 gulden uit zijn zak verdwenen. Hij zag de verdachte wegrennen. Deze vluchtte een restaurant binnen. Daar werd hij aangehouden. De zakkenroller is ingesloten.

Eindhoven: Greep in kassa
In een horecazaak aan het Stratumseind is een 18-jarig Eindhovens meisje aangehouden. Zij was in de zaak over de balie van de garderobe geklommen en had uit de kassa fl. 50,= gepakt. Personeel van de zaak was getuige van de diefstal en zij konden haar pakken en het geld terug nemen. De gewaarschuwde politie hield haar aan en sloot haar in op het politiebureau.

Eindhoven: Onder invloed

- Een 25-jarige automobilist uit Mierlo is zaterdag om 4.30 uur betrapt op de Bleekstraat op het rijden onder invloed. Hij blies ruim
1,4 promille en hij moest zijn rijbewijs inleveren. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

- Tien minuten later is op dezelfde straat een 26-jarige man uit Waalre bekeurd. De uitslag van zijn ademanalyse was bijna 0,6 promille. Hij krijgt een proces-verbaal.

Helmond: Aanrijding onder invloed
Op de Mierloseweg is zaterdag om 2.25 uur een 27-jarige Helmonder aangehouden. De man was op de Havenweg een eenrichtingsstraat ingereden. De politie ging hem achterna. Hij reed twee maal door rood en op de Mierloseweg vloog hij uit de bocht. Hij reed tegen een geparkeerde auto. De man had gedronken en blies ruim 0,85 promille. Zijn rijbewijs is ingenomen. Hij was bij de aanrijding lichtgewond geraakt. Na behandeling kon hij het ziekenhuis verlaten. Een medepassagiere weigerde iedere medische hulp.

Best: Onder invloed
Op de A58 onder Best is vrijdag om 20.30 uur een 30-jarige man uit Rossum aangehouden. De man was met zijn auto tegen de achterzijde van een voorganger gereden. Hij bleek gedronken te hebben en blies op het bureau bijna 1,6 promille. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt en zijn rijbewijs moest hij inleveren. Bij de aanrijding was alleen blikschade.

Best: Lastige man aangehouden
In een eetgelegenheid aan de Koningin Julianaweg is vrijdag om 21.50 uur een 29-jarige man uit Best aangehouden. De man had flink gedronken en hij wilde niet betalen omdat hij dat al gedaan had. Dat was tenminste zijn idee. De man begon ook nog te dreigen en werd erg agressief. Hij is naar het bureau gebracht waar hij zijn roes kon uitslapen. Hij krijgt een bekeuring voor openbare dronkenschap.

Oirschot: Aanrijding met drank
Op de A58 onder Oirschot is vrijdag om 23.25 uur een 35-jarige automobilist uit Breda aangehouden. Hij was met zijn auto tegen de vangrail gereden. Hij bleek gedronken te hebben en de ademanalyse gaf een promillage van bijna 1,2 aan. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Best: Fietsendief op heterdaad
Op de Spoorstraat is zaterdag om 3.50 uur een 23-jarige man uit Best aangehouden. De politie betrapte hem toen hij uit een fietsenstalling een fiets wegnam. Hij is ingesloten en onderzocht wordt of hij in aanmerking komt voor meer fietsendiefstallen.

Asten: Inbraak
Vrijdagavond is ingebroken in een woning aan de Marsstraat. Aan de voorzijde van de woning is een raam opengebroken. De bewoner mist een postzegelverzameling en de videorecorder.

Geldrop: Auto vernield door vuurwerk
Op de Van Erpstraat is vrijdagavond om 22.40 uur een geparkeerde auto vernield door vuurwerk. Er is waarschijnlijk een ruit van de auto ingeslagen en daarna vuurwerk naar binnen gegooid. Door de knal zijn alle ruiten van de auto eruit gevlogen. Ook aan het interieur zijn beschadigingen ontstaan.