Onderhoudslicentie KLM technische dienst verlengd

Bron: KLM
KLM

ONDERHOUDSLICENTIE KLM TECHNISCHE DIENST VERLENGD

AMSTELVEEN, maandag 20 november 2000, - De Amerikaanse Luchtvaartautoriteiten, FAA, hebben de licentie van KLM Engineering en Maintenance met een jaar verlengd. De FAA is weliswaar van oordeel dat de Technische Dienst van KLM in aanmerking komt voor een tweejarige verlenging, maar besloot op basis van de toekomstplannen van dit bedrijfsonderdeel tot verlenging met één jaar. De FAA doelt hiermee op de voortvarende onderhandelingen tussen de KLM Technische Dienst en United Technologies Corporation voor de oprichting van een wereldwijde joint venture op het terrein van vliegtuigonderhoud.

De FAA kwam tot deze conclusie na een uitvoerige inspectie van KLM E&M als buitenlands bedrijf, bevoegd tot het verrichten van onderhoud aan vliegtuigen vervaardigd in de Verenigde Staten. De Nederlandse Luchtvaart Autoriteit, voorheen de RLD, heeft de vergunning op basis van eigen onderzoek wel met twee jaar verlengd.

KLM directeur Peter Hartman sprak in een reactie zijn gelukwensen uit aan het adres van alle medewerkers van de Technische Dienst. Hij omschreef het bereikte resultaat als een herbevestiging van het gestelde vertrouwen van de Amerikaanse en Nederlandse luchtvaartautoriteiten in de KLM Technische Dienst en haar medewerkers.

Vijf inspecteurs van de Amerikaanse Luchtvaartautoriteiten hebben gedurende vijf dagen alle bedrijfsonderdelen uitvoerig onderzocht. Daarbij werd onder meer gekeken naar het feitelijke onderhoud, de verslaglegging, het naleven van procedures en de controle op kwaliteit, dit alles in relatie tot de regelgeving. Daarbij zijn geen noemenswaardige gebreken aan het licht gekomen.

AMS/DR/HB

CORPORATE COMMUNICATIONS (AMS/DR)