Fuji Tilburg breidt uit

Datum nieuwsfeit: 20-11-2000

FUJI PHOTO FILM BV

Fuji Tilburg breidt uit

TILBURG - november 2000 - Fuji Photo Film B.V. in Tilburg start in september 2001 met een nieuwe activiteit: het versnijden, verpakken en distribueren van litho-film. Dit gebeurt in een nieuwe deelfabriek. Hiermee is een investering gemoeid van veertig miljoen gulden. Er zullen straks vijftig mensen komen te werken.

Volgens plan zal Fuji Tilburg vanaf januari 2002 volcontinu litho-film afwerken. Het bedrijf spreekt van .een deelfabriek. omdat het aanbrengen van de lichtgevoelige lagen, het zogeheten coaten, in Japan gebeurt. De grote rollen film worden naar Tilburg getransporteerd voor afwerking.
Fuji Tilburg bouwt de deelfabriek in een bestaand complex van 10,000 m2 op het industrieterrein Vossenberg, dicht bij haar huidige productiecomplex.

Fuji Tilburg maakt al sinds tien jaar offset-platen. Met de komst van litho-film kan het bedrijf zijn klanten aanvullende producten aanbieden.
Fuji Tilburg zal markten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika van litho-film voorzien.

Fuji produceert reeds litho-film in fabrieken in Japan en de Verenigde Staten. Vandaar uit vond tot op heden ook de distributie plaats. De toegenomen vraag op de wereldmarkt én een herverdeling binnen het Fuji-concern liggen aan de bouw van de deelfabriek in Tilburg ten grondslag.

In Tilburg produceert Fuji reeds kleurenfotopapier, kleurenfotofilm en offsetplaten. Het bedrijf is sinds 1982 in Tilburg gevestigd. Er werken 1.450 mensen in vaste dienst.Fuji Tilburg is daarmee de grootste industriële werkgever in Midden-Brabant. Het bedrijf is een dochter van Fuji Photo Film Co.Ltd. in Tokio.

(noot voor de redactie,

Noot voor redacties