BroadVision introduceert One-To-One Enterprise Version 6

Datum nieuwsfeit: 20-11-2000

BroadVision introduceert One-To-One Enterprise Version 6 met support voor Java 2 Platform, Enterprise Edition (J2EE)

Huizen, 20 november 2000 - BroadVision heeft de volgende generatie van BroadVision One-To-One Enterprise geïntroduceerd, een geavanceerd, betrouwbaar en flexibel e-business applicatieplatform. BroadVision One-To-One Enterprise Version 6 biedt ondersteuning voor Java 2 Platform, Enterprise Edition (J2EE) inclusief support voor de Enterprise Java Beans (EJB) componentarchitectuur, JavaServer Pages (JSP) technologie en Java Servlets application programming interfaces (APIs) . Deze nieuwe Java-mogelijkheden vormen een uitbreiding van de reeds brede support van open standaards door One-To-One Enterprise, waaronder JavaScript, C++, COM, CORBA, XML, XSL, LDAP, WML en WAP. One-To-One Enterprise Version 6 is de enige e-business oplossing die voldoet aan J2EE en tevens veelomvattende e-business applicaties, contentbeheer, personalisatie, analysevoorzieningen en draadloze ondersteuning biedt, afkomstig van één enkele leverancier.

Door het toevoegen van ondersteuning van de J2EE-technologie, kunnen de One-To-One Enterprise-klanten hun op BroadVision gebaseerde e-business oplossingen op maat maken, wijzigen en uitbreiden. Ondersteuning voor JSP geeft klanten bijvoorbeeld een eenvoudige manier om BroadVision-applicaties aan te passen, terwijl EJB-connectiviteit een snellere integratie mogelijk maakt tussen BroadVision-applicaties en andere systemen. Door het breed beschikbare Java-programmeertalent te benutten kunnen ondernemingen de ontwikkelkosten en time-to-market van maatwerkapplicaties terugbrengen.

In Version 6.0 is ook de support uitgebreid voor applicatieservers van derde partijen, die met de J2EE-technologie werken. Alle BroadVision application programming interfaces zijn beschikbaar in het J2EE-formaat, zodat ze aangeroepen kunnen worden door J2EE-servers van derden. Omgekeerd kunnen BroadVision-applicaties het J2EE-protocol gebruiken om andere componenten aan te roepen die onder deze servers zijn ontwikkeld. Deze nieuwe mogelijkheden stellen BroadVision in staat om een van de eerste volledige e-business applicatiesuite te leveren die een volledige interoperabiliteit garandeert met applicatieservers van derden, waaronder BEA WebLogic, IBM WebSphere, IONA iPortal en iPlanet Application Server.

"We hebben BroadVision gekozen, niet alleen omdat zij marktleider zijn op de e-business-markt maar ook vanwege hun ondersteuning van standaards voor e-business platforms," zegt Bill Fitzgerald, director of development van Sears Online. "We zien uit naar de integratie van onze huidige BroadVision-applicaties met de nieuwe op J2EE-technologie gebaseerde functionaliteit."

One-To-One Enterprise Version 6 bevat verder nieuwe mogelijkheden, waaronder verbeterde debugging tools en verbeterd systeembeheer, die het eenvoudiger maken om geavanceerde systemen te ontwerpen, bouwen en te onderhouden. Version 6 beschikt tevens over een geavanceerd 'persistent cache' mechanisme (PCM) dat zorgt voor ongeëvenaarde prestaties en schaalbaarheid.

"De applicaties van BroadVision presteren altijd zeer goed en zijn in hoge mate schaalbaar op het Sun-platform," zegt Doug Kaewert, vice president market development van Sun Microsystems. "Ondersteuning van open standaards, zoals J2EE-technologie, helpt bedrijven om de kosten en de time-to-market van het bouwen en implementeren van succesvolle e-business applicaties te verlagen."

"Door in deze nieuwe versie van One-To-One Enterprise de J2EE-technologie volledig te ondersteunen bewijzen we wederom ons vaste streven om de krachtigste en meest open applicaties voor e-business te leveren," zegt dr. Pehong Chen, president en CEO van BroadVision.

BroadVision One-To-One Enterprise Version 6.0 zal in het eerste kwartaal van 2001 beschikbaar komen voor de Sun Solaris Operating Environment en HP-UX besturingssystemen. Version 6 van BroadVision One-To-One Enterprise is ontworpen voor volledige, binaire backward- compatibiliteit met de huidige versie 5.5.

Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) biedt een geïntegreerde suite van gebundelde applicaties voor het ondersteunen van e-commerce transacties en interactie. Grote ondernemingen en overheidsinstanties gebruiken deze applicaties voor inkoop, verkoop en informatieuitwisseling via draadloze en vaste Internet-verbindingen. De BroadVision e-commerce applicatiesuite kan de concurrentiepositie en de winstgevendheid van een organisatie verbeteren doordat het deze organisatie in staat stelt om vruchtbare relaties te leggen en te onderhouden met klanten, leveranciers en personeel. De service professionals van BroadVision, die zich gesteund weten door 100 partnerorganisaties wereldwijd, garanderen dat de implementatie van de applicaties zich vertaalt in waarde voor de klant. BroadVision ondersteunt meer dan 1.000 klanten wereldwijd vanuit kantoren in 34 landen met consultancy, training en ICT-support. BroadVision is opgericht in 1993 en ging in 1996 naar de beurs (Nasdaq). Het hoofdkantoor van BroadVision is gevestigd in Redwood City, Californië. Voor meer informatie zie: www.broadvision.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
BroadVision, contactpersoon: Wouter Teijema, tel. 035 - 524 90 10, e-mail: (wouter.teijema@broadvision.com) Of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Marieke Leenhouts, tel. 023 - 568 82 08, e-mail: (mariekel@monogram.nl)