UDDI Business Register gaat live

Hoofddorp, 20 november 2000

UDDI Business Register gaat live

Aantal deelnemers verdrievoudigd naar meer dan 120 organisaties

Het Universal Description, Discovery en Integration (UDDI) project, een brede samenwerking van marktleiders op het gebied van business en technologie, heeft vandaag de publieke beta test van het UDDI Business Register aangekondigd. Het register is een webdienst ontwikkeld om de business-to-business (B2B) integratie en commerce op het internet te versnellen. Het UDDI project kondigde tevens aan dat, sinds de lancering twee maanden geleden, 90 nieuwe leden zich hebben aangesloten, wat het totaal aantal deelnemers op 126 brengt.

Zoekmechanismen
Door het toevoegen van een webdienst aan het UDDI Business Register, kunnen bedrijven nieuwe eBusiness relaties verstevigen en efficiency toevoegen aan bestaande relaties. Bedrijven kunnen in het register identificerende en herkenbare informatie publiceren en hierbij tevens hun voorkeursmethoden voor het uitvoeren van eCommerce transacties aangeven. Via de verschillende zoekmechanismen in het register kunnen de geregistreerde bedrijven gemakkelijker door B2B klanten en partners gelokaliseerd worden.

Ariba, Microsoft en IBM
Het wereldwijde beheer van het UDDI Business Register ligt op dit moment in handen van Ariba, Microsoft en IBM. Elke bedrijf beheert een eigen registerserver, die in contact staat met de servers van de andere deelnemers. Dit zorgt ervoor dat de informatie die op een site is geregistreerd, beschikbaar is voor alle andere registers. Het UDDI Business Register is een platform-neutrale implementatie van de UDDI specificaties die vorige maand zijn aangekondigd. Toekomstige versies van het Business Register zullen andere bedrijven als operators toevoegen.

Het toevoegen van een business dienst aan het UDDI Business Register is gratis. Bedrijven kunnen registreren via: www.uddi.org/register.html.

Verdrievoudiging van het aantal leden
Het aantal leden in het UDDI project blijft groeien, wat bijdraagt aan de stuwkracht achter het project. De 36 projectleden die tijdens de lancering aangekondigd zijn, zijn: American Express Co., Andersen Consulting, Ariba Inc., Bowstreet, Cargill Inc., Clarus Corp., CommerceOne Inc., CommerceQuest Inc., Compaq Computer Corp., CrossWorlds Software Inc., Dell Computer Corp., Descartes, Extricity Software Inc., Fujitsu Ltd., Great Plains, i2, IBM Corp., Internet Capital Group, Loudcloud Inc., match21, Merrill Lynch & Co. Inc., Microsoft Corp., New Era of Networks (NEON), Nortel Networks Corp., NTT Communications Corp., Rational Software Corp., RealNames Corp., Sabre Holdings Corp., SAP AG, Sun Microsystems Inc., TIBCO Software Inc., Ventro Corp., Versata Inc., VeriSign, VerticalNet Inc. en webMethods Inc.

Het UDDI project heeft nu aangekondigd dat de volgende 90 bedrijven zich ook bij het initiatief hebben aangesloten: Acom Solutions, AECdirect, Ajuba, archiTAG Iternational, Ardesic, Attunity, B2EMarkets, Bluestone Software, Boeing, Breakaway Solutions, Business.com, Inc., Canopy International, Channelwave, CommerceRoute, CommerceScout, Contivo, CycloneCommerce, DataChannel, Datum, Dun & Bradstreet, e-Business Exchange Pte Ltd., eBuilt, EC Cubed Inc., Edifecs Inc., Entrada Software, Epesi Technologies, Epicentric, eTopware, EveryThingtele.com, Evolve Software, Extricity, Finmatica, Ford Motor Company, fourthchannel, Inc., GeoTrust, Granitar, Greenline, Handysoft Corp., HubSpan, Intalio, Intel, Intelliun, Internet Exchange Network, Inc., iomega, Ironside Technologies Inc., ITFinity, JPeople LLC, Market Data Systems, Mega International, Navision Software, Netfish Technologies, NetVendor, Inc., Network Oil, ObjectSpace, Onvia.com, Open Applications Group, Openpages Inc., Open Ratings, Inc., Optika, Orsus, PayAnyBill.com, Peregrine Systems, PFN Inc., PrintCafe.com, ProcureNet Inc., Progress Software, Provato, RightOrder, RightWorks, Riolabs, Sequencia Corp., Simplica, SoftCo, Sterling Commerce, SuperVita, SupplySearch, Tata Consultancy Services, Teledeal, Inc., Thomas Publishing, Tiscon AG, Valicert, VelociGen, Inc., Viacore, Vitria, Webango, Workscape, XML-Global Technology, XMethods, XML Solutions, 365 Media.

Over het UDDI project
Het Universal Description, Discovery en Integration (UDDI) Project is een samenwerking tussen ruim 120 marktleiders op het gebied van business en technologie die overtuigd zijn van het belang van een versnelling en verbreding van business-to-business integratie en commerce op het internet. Meer informatie over het UDDI Project: www.uddi.org.

Over Ariba
Ariba is de wereldwijde marktleider in B2B eCommerce oplossingen. Het Ariba B2B Commerce platform is een open end-to-end infrastructuur van interoperationele software oplossingen en Web-based commerce diensten. Dit platform stelt bedrijven in staat om efficiënt online handel te voeren en bevordert de integratie en samenwerking tussen B2B marktplaatsen, kopers, leveranciers en service providers. Het wereldwijde bereik en de functionaliteiten van het Ariba B2B Commerce platform creëren, met behulp van internet, schaalvoordelen en efficiency op processen voor toonaangevende bedrijven over de hele wereld, inclusief meer dan 20 bedrijven uit de Fortune 100. Ariba kan in Nederland worden bereikt op telefoonnummer: +31 (0)23 568 4720.

-EINDE BERICHT-

Voor meer informatie: