Pronomics nieuw biomedisch fonds

Bron: NV NOM, Investerings- ontwikkelingsmaatschappij voor Noord- Nederland
NV NOM, Investerings- ontwikkelingsmaatschappij voor Noord- Nederland

Pronomics nieuw biomedisch fonds

Pro Consult Development (PCD) in Groningen en de NOM hebben samen Pronomics opgericht. Pronomics is een biomedisch start-up fonds.

Het nieuwe fonds zal gaan deelnemen in biomedisch-technologische starters in de provincies Groningen, Fryslân en Drenthe. PCD en NOM verwachten dat door deze samenwerking, met een combinatie van financiële en inhoudelijke kennis, meer biomedische spin-offs tot succesvolle starters kunnen worden gebracht.

Het startvermogen van Pronomics bedraagt 2 miljoen gulden. De financiering per nieuwe investering zal gemiddeld 3 ton bedragen. Vervolgfinancieringen in de deelnemingen zullen mede aan de NOM worden voorgelegd.

Niels Maijers van PCD voert de directie van Pronomics. Het nieuwe fonds is gevestigd in het Meditech Center in Groningen.

De aankondiging van de oprichting van Pronomics is vanmiddag gedaan door drs. F. Migchelbrink, directeur van de NOM, tijdens de eerste nationale netwerkbijeenkomst van BioMed City Groningen. Deze bijeenkomst is gehouden in het kantoor van ABN AMRO in Groningen.

Groningen, 20 november 2000

Meer informatie bij Bob Nuys, tel. 050-5214420, fax 050-5214520, E-mail: (nuys@nom.nl)