Werknemers Douwe Egberts Kampen leggen werk stil

CNV Voeding is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

Maandag 20 november 2000

CNV Voeding: Werknemers Douwe Egberts Kampen leggen werk stil

Onder de 72 werknemers van de fabriek in Kampen heerst grote onrust over de aangekondigde sluiting. Sluiten is de maatregel die Douwe Egberts wil treffen om de winst te maximaliseren. Werknemers hebben het werk bij Douwe Egberts in Kampen stil gelegd. Zij willen eerst overleg met de bestuurder van CNV Voeding en de andere vakorganisaties.

Douwe Egberts heeft als reden voor de maatregel aangedragen dat uit studie blijkt dat een sluiting van de Kamper fabriek meer voor de hand ligt dan die van Utrecht of het Belgische Grimbergen. Kampen is de kleinste vestiging van de koffiebrander, maar draait het best. Thomas de Jong, vakgroepbestuurder van CNV Voeding: "Het is onmogelijk werknemers uit te leggen dat de fabriek die het beste draait wegens winstmaximalisatie moet sluiten. De studie waar dat uit zou moeten blijken heb ik nog niet overhandigd gekregen van de directie." Inmiddels is de toren van de koffiebrander versierd met de tekst: 'Douwe Egberts is nog niet van ons af'.De eerste onderhandelingen, tussen de directie van Douwe Egberts en CNV Voeding, voor een sociaal plan starten woensdag.

Nadere inlichtingen:

Thomas de Jong