Bertelsmann benoemt nieuwe president en CEO voor Bol.com

Hamburg, 20 november 2000

STUART GOLDFARB PRESIDENT EN CEO BOL.COM
Bertelsmann eCommerce Group zet Amerikaanse media manager aan het roer

Vandaag benoemt Bertelsmann eCommerce Group (BeCG) Stuart Goldfarb als nieuwe CEO en president van bol.com AG. Als belangrijkste taken heeft de nieuwe topman van deze internationale online media- en entertainmentwinkel verdere wereldwijde uitbreiding en de ontwikkeling van mobiele commerce gebaseerd op UMTS.

Goldfarb is afkomstig van ValueVision International Inc., waar hij als vice-voorzitter van de directie verantwoordelijk was voor zaken als business development, e-commerce en distributie over kabel. ValueVision, een van oorsprong Amerikaans mediabedrijf, integreert telewinkelen en e-commerce. Eerder was Goldfarb executive vice president voor worldwide business development bij NBC. Voor bol.com werkt Goldman vanuit de vestiging in Londen; het hoofdkantoor blijft in het Zwitserse Baar. De huidige voorzitter en CEO Heinz Wermelinger blijft gedurende een overgangsperiode aan.

In de eerste zes maanden van 2000 realiseerde bol.com AG een omzet van zo'n NLG 56 miljoen. In de afgelopen maand bezochten 12 miljoen mensen een van de bol.com-winkels.

Bol.com is marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, cd's, DVD's en video in Nederland. Naast Nederland is bol.com in dertien andere landen in Europa en Azië vertegenwoordigd. Sinds februari 1999 zijn winkels in Duitsland, Groot-Brittannië, Nederland, Frankrijk, Spanje en Zwitserland online gegaan. Sinds maart 2000 is BOL ook vertegenwoordigd in Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, Singapore, Maleisië, Hong Kong en sinds juni in Japan. BOL (Bertelsmann Online) is de internationale media- en entertainmentwinkel van Bertelsmann AG, met DM 32 miljard omzet een van de grootste mediaconcerns ter wereld. Bertelsmann is groot geworden als uitgever van boeken, kranten en tijdschriften en richt zich steeds meer op muziek-, televisie-, online-, film- en radioactiviteiten.

Noot aan de redactie:
Er is een uitvoerige Engelstalige versie van dit bericht beschikbaar op: newsroom.bol.com/english/press/2_2_pm12.html

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met: DLV Public Relations
Christel van der Boom