Dienstenbond CNV praat over reorganisatie bij Laurus

Datum nieuwsfeit: 20-11-2000
Dienstenbond CNV

PERSBERICHTEN

Naar aanleiding van reorganisatie bij Laurus:
"Grote stap die veel lef vereist"

"Het is nu zaak dat WW-instroom wordt voorkomen. Daarover gaan wij met Laurus om de tafel zitten". Dit meldt bestuurder Richard Leloux van de Dienstenbond CNV naar aanleiding van de reorganisatie bij Laurus. Op zich een logische stap volgens Leloux, die wel ten koste gaat van 700 arbeidsplaatsen. "Het is vrij veel, maar het gaat met name om overheadfuncties".

De Dienstenbond CNV zal de ontwikkelingen bij Laurus dus kritisch volgen.
Zeker ook bij de inkrimping de komende 2,5 jaar van vijftien distributiecentra naar vijf, die volgens Laurus geen gevolgen heeft voor de werkgelegenheid. "Maar dat heeft natuurlijk wel consequenties voor reistijden en afstanden. Dat houden wij angstvallig in de gaten", zegt Leloux. Hetzelfde geldt voor de discussie over wie de overnemende partijen zullen zijn bij de verkoop van Basismarkt, Pet's Place en Spar. "Indien werknemers dit wensen pleiten wij voor een herplaatsingsgarantie", aldus Leloux, die spreekt `van een grote stap die veel lef vereist'. "Acht formules in één concern is ook te veel van het goede".

Hoofddorp, 20 november 2000

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dienstenbond CNVbestuurders voor Laurus Richard Leloux, tel.kantoor: 023-5651052, tel. mobiel: 06 - 2047 1881, Henk Hospes, tel. kantoor: 0512 - 583440, tel. mobiel: 06 - 2047 1891 of met Bert Jansen, voorlichter/journalist, tel.kantoor: 023-5651052, tel. mobiel: 06 - 2000 5272