UCC Groep wijzigt Raad van Bestuur

UCC Holding NV

Nieuwegein, 21 november 2000

UCC wijzigt Raad van Bestuur

UCC Groep N.V. (UCC) uit Nieuwegein maakt bekend dat de Raad van Bestuur per 1 januari 2001 zal worden teruggebracht van vier naar twee personen. Met deze wijziging beoogt UCC haar slagvaardigheid te vergroten. In dit kader zullen de heren Ing. W.B.L. Verloop en Drs. C. van Winkoop zich terugtrekken uit de bestuurlijke gang van zaken binnen de onderneming. Beiden zullen in een meer operationele positie betrokken blijven bij de onderneming. Per 1 januari 2001 zal de Raad van Bestuur derhalve gevormd worden door Drs. P.C.J. Peters (CEO) en B. van Winkoop, AA (CFO). Als gevolg van de wijziging binnen de Raad van Bestuur zullen zowel de technische als commerciële aandachtsgebieden meer op het niveau van de werkmaatschappijen komen te liggen.

Profiel UCC
UCC is een dienstverlener op het gebied van Informatie en Communicatie Technologie (ICT). De onderneming is opgedeeld in vier werkmaatschappijen, te weten UCC Business Solutions, UCC Infra Management, UCC Management Consultants en Flow Nederland. UCC Business Solutions richt zich op het ontwikkelen en leveren van hoogwaardige ICT-diensten en e-Business Solutions. UCC Infra Management richt zich op het ontwerpen, inrichten en beheren van ICT-infrastructuren. UCC Management Consultants levert topconsultants, interim-managers en projectmanagers op strategisch niveau. Flow Nederland richt zich op de proceskant van bedrijven waarbij het deze processen beschrijft, analyseert en optimaliseert om daarna als officiële SAP Implementatie Partner ook de eventuele SAP-implementatie voor haar rekening te nemen. Daarnaast draagt FLOW vanuit een procesoriëntatie zorg voor opleidingen van eindgebruikers en professionals. UCC levert haar producten voornamelijk aan eindgebruikers van ICT, waaronder ABN AMRO, Ahold, KPN Telecom, Rabobank, Robeco en diverse Ministeries. In 1999 boekte UCC een nettowinst van NLG 11,8 miljoen op een netto-omzet van NLG 79,1 miljoen. In de eerste helft van 2000 bedroeg de nettowinst van UCC NLG 3,0 miljoen op een netto-omzet van NLG 45,0 miljoen.

Voor nadere informatie
UCC Groep N.V., de heer drs. P.C.J. Peters, Voorzitter Raad van Bestuur, 030 - 6008600