Technologie om Dioxines te vernietigen bekroond met prijs

Datum nieuwsfeit: 21-11-2000

REMEDIA

Technologie om Dioxines te vernietigen bekroond met prijs

Revolutionaire Technologie om Dioxines en Furans Veilig Te Vernietigen / Bekroond met de prijs 'Internationale Product van het Jaar'

Elkton, MD (ots) - De internationale uitgever Reed Elsevier, heeft via hun technische publicatie, Filtration & Separation de prijs in de categorie Milieu Innovatie voor het product van het jaar, toegekend aan W. L. Gore's Remedia(tm) D/F Catalytic Filter System.

Het tijdschrift Filtration & Separation beziet ieder jaar honderden nieuwe producten in tien verschillende categorieën waaronder: Beste Filter Media, Testen en Bewaken en Milieu Innovaties. Remedia(tm) D/F Catalytic Filters won als beste in de categorie Milieu Innovaties, en het wordt momenteel over de gehele linie beschouwd als het beste nieuwe product van het jaar.

Het Remedia(tm) D/F Catalytic Filter System is de enige commercieel beschikbare reactieve filterzak t.b.v. dioxine en furan beheersing, welke alle voordelen biedt van een katalytische reactor, voor de prijs van een absorberend injectiesysteem, zoals poeder geactiveerde koolstof. Met succes heeft het zich bewezen op vele internationale terreinen zoals in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Japan en België. Twee faciliteiten in België, waarvan er een reeds drie jaar on-line is, tonen beiden resultaten die ver beneden de strenge EEG officiële eisen liggen. Vrij recent werden Remedia(tm) D/F Catalytic Filters geïnstalleerd in Thonon Le Bains, Frankrijk, waar het succes de aandacht trok van de franse overheid, betrokken bij het milieu.

Geïntroduceerd tijdens de 1999 Pollutec Show in Parijs, vernietigt de nieuwe Remedia(tm) D/F Catalytic Filter System dioxines en furans in de carciconogene gasfase door deze om te vormen tot onbeduidende hoeveelheden water, koolstofdioxine en waterstofchloride. Het filtersysteem vangt eveneens stof op, zelfs tot afmetingen zo klein als de submicron deeltjes, waardoor het emissies van toxische deeltjes in de atmosfeer vermindert. Het is in het bijzonder geschikt voor gemeentelijke, medische en gevaarlijke afvalverbranding en crematorium toepassingen.

W.L. Gore & Associates is marktleider voor hightech oplossingen t.b.v. veeleisende industriële, elektronische, medische en stoffen toepassingen. Gore is actief in meer dan 45 fabrieken en heeft meer dan 6.100 (handels)partners over de gehele wereld in dienst.

Remedia en GORE-TEX zijn handelsmerken van W.L. Gore & Associates.

Voor meer informatie kun u contact opnemen met Richard Bucher op 410-506-3468, of bezoek onze website op www.gore.com/remedia.

Informatie betreffende Gore en haar producten kan gevonden op www.gore.com.

ots Original Text Service: Remedia
Op het Internet te onderzoeken: recherche.newsaktuell.de

Voor meer informatie:
Bob Rodriguez
W. L. Gore & Associates, Inc.
+1 410-506-3214

Kim Polzin