Norwegian Cruise Line introduceert Freestyle Cruising

PERSINFORMATIE

Norwegian Cruise Line introduceert Freestyle Cruising

Putten, november 2000
Norwegian Cruise Line, maakt de cruise een stuk informeler met haar nieuwe uitvinding: Freestyle Cruising. Alles mag, maar niets is verplicht. Een nieuwe aanpak van cruises, die zeker aan zal spreken bij een grote groep mensen. Zaken waarmee een Freestyle Cruise zich onderscheidt zijn bijvoorbeeld het diner, kledingvoorschriften, activiteiten en de ontscheping.

Freestyle dineren houdt in dat de gast niet verplicht is om op een bepaald tijdstip, aan een bepaalde tafel, met van tevoren aangewezen gezelschap te dineren. De gast mag zelf weten in welk restaurant hij of zij wil eten en aan welke tafel. Ook het gezelschap en het tijdstip worden door de gast zelf bepaald. Ook is het aan boord van de NCL schepen nooit verplicht om in formele kleding aan het diner te verschijnen. Voor diegenen die er van houden om zich formeel te kleden worden er echter wel optionele formele avonden georganiseerd. Daarnaast biedt de Freestyle Cruise een afwijkend activiteitenprogramma. Natuurlijk mogen gasten zelf weten of zij al dan niet mee doen aan het activiteiten programma, maar voor hen die graag actief zijn worden er zogenaamde 'lifestyle classes' georganiseerd. Thema's voor deze lessen zijn bijvoorbeeld computers, financien en gezondheid.

Een ander belangrijk aspect van een cruise reis is de ontscheping. Op een Freestyle cruise worden er extra personeelsleden ingezet die zorgen dat alles snel en gestroomlijnd verloopt. Gasten kunnen dus op hun laatste dag heerlijk uitslapen, nog een kopje koffie drinken en zich rustig naar de uitgang begeven.

Voor boekingen voor Norwegian Cruise Line kan men terecht bij Cruise Travel International BV in Putten, tel. 0341-371137, fax. 0341-371100, e-mail: (info@cruisetravel.nl), www.cruisetravel.nl.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties