FNV in actie voor koopkracht laagste inkomens

Datum nieuwsfeit: 21-11-2000
FNV

FNV in actie voor koopkracht laagste inkomens
FNV Voorlichting - (publieksinfo@fnv.nl)

Onder het motto 'Welvaart voor iedereen, dus koppeling plus' houdt de FNV op 21 november een manifestatie. De vakcentrale eist dat het kabinet de koopkracht van de minima veilig stelt.

Voorafgaand aan het Kamerdebat over de inkomensverdeling in 2001 organiseert de FNV op dinsdag 21 november een manifestatie in Den Haag. Onder het motto 'Welvaart voor iedereen, dus koppeling plus' eist de FNV dat het kabinet zich houdt aan de belofte om de achterstand in koopkracht voor de minima in te lopen.
Na veel aandringen deed het kabinet vorig jaar de toezegging om boven op de koppeling tussen lonen en uitkeringen de koopkracht van de minima met een procent te verbeteren. Hiervan wordt dit jaar slechts een half procent gerealiseerd.

Bovendien groeit met de invoering van het nieuwe belastingplan de achterstand volgend jaar met nog eens een volle procent.

De manifestatie begint om 11.30 uur in de Koninklijke Schouwburg (Korte Voorhout 3) in Den Haag.

FNV-bestuurder Agnes Jongerius gaat na haar inleiding in debat met Kamerleden. Om 13.00 uur vertrekt er een delegatie naar het Binnenhof om een petitie aan te bieden aan de Vaste Kamercommissie voor Financiën.

Het programma in de Koninklijke Schouwburg wordt muzikaal omlijst met een optreden van 'The Dutch Diana'.

Het laatste nieuws van de FNV vindt u elke dag op www.fnv.nl/nieuws.