Schuitema en Achmea starten proef financiële dienstverlening

Persberichten menu

Schuitema en Achmea starten proef financiële dienstverlening

Amersfoort/Zeist, 21 november 2000

Schuitema, de organisatie achter C1000, en FBTO, onderdeel van financieel dienstverlener Achmea, starten deze week, bij C1000 Hoogendoorn te Spijkenisse, een proef met de verkoop van financiële diensten bij C1000.

Onder de naam Zo Geregeld worden er in de C1000 supermarkt diverse financiële diensten aangeboden. Deze diensten bestaan uit voordelige auto- en reisverzekeringen, woonhuis- en ziektekostenverzekeringen, spaarrekeningen en beleggingsfondsen. Het assortiment omvat 23 producten. Bovendien biedt de Zo Geregeld afdeling een geldautomaat.

Alle financiële diensten van Zo Geregeld worden geleverd door FBTO, al vele jaren een vertrouwde naam bij de consument.

De voordelen voor de consument zijn one-stop shopping, bereikbare locatie, ruime openingstijden, laagdrempelig karakter en begrijpelijke, transparante producten. Ook de onafhankelijke en algemene productinformatie, die bij elk Zo Geregeld product door Consument en Geld (initiatief van de consumentenbond) is toegevoegd, helpt de consument bij haar keuze.

Desgewenst kan de consument on-line met behulp van de Zo Geregeld medewerker, direct laten berekenen wat het product kost of het product aanvragen; in een beperkt aantal gevallen kan men het product zelfs direct kopen. Mocht de consument behoefte hebben aan aanvullende productinformatie dan kan de Zo Geregeld medewerker haar op de afdeling telefonisch in verbinding brengen met een adviseur van FBTO.

De consument kan ook desgewenst thuis haar keuze maken met behulp van het speciale informatiepakket.

Een onderdeel van Zo Geregeld is de Profijt Kaart, waarbij de consument desgewenst en per keer het statiegeld van de flessen en kratten automatisch kan storten op haar individuele Profijt Kaart tegoed. Dit tegoed kan worden besteed aan een FBTO spaarrekening, obligatie- of aandelenfonds. Ook kan het natuurlijk worden overgeboekt naar de eigen bank- of girorekening. Tenslotte kan het tegoed worden gebruikt voor de aanschaf van non-food producten.

persbericht wordt vervolgd

De proef is tot stand gekomen door een nauwe samenwerking tussen Schuitema en Achmea.

Met deze proef wil Schuitema inspelen op de huidige wensen van de consument. Schuitema is voortdurend op zoek naar middelen, assortimentsgroepen en diensten, die de concurrentiekracht van de aangesloten C1000 supermarkten kunnen versterken.

Achmea brengt in deze proef specifieke kennis van de financiële dienstverlening in en beoogt zo een mogelijk nieuw distributiekanaal aan te boren om daarmee nieuwe klanten direct te bereiken.

De eerste pilot start bij C1000 in Spijkenisse. In het voorjaar van 2001 zullen de tweede en derde pilot volgen. Op basis van de uitkomsten van deze proef zal de proef in de loop van 2002 uitgebreid geëvalueerd worden.

Voor nadere informatie:

Schuitema n.v. Achmea
De heer K.J. van den Hoven De heer R.A. Visser Tel. 033- 453 33 33 Tel. 030- 693 70 65
GSM 06- 53252104 GSM 06- 51445779
(k.van.den.hoven@schuitema.nl) (rene.visser@achmea.nl)

Schuitema n.v.

Schuitema n.v. is de organisatie achter C1000, de succesvolle, snelstgroeiende en grootste supermarktketen voor ondernemers in Nederland. Schuitema zorgt ervoor dat de met haar samenwerkende supermarktondernemers concurrerend en winstgevend kunnen werken in hun lokale markt. Gezamenlijk zijn alle activiteiten gericht op het winnen van de gunst van de consument, teneinde een optimale marktpositie en winstgevendheid te bereiken.

Schuitema levert daarvoor een zo compleet mogelijk pakket van goederen en diensten aan

438 supermarktondernemers, die de winkelformules van Schuitema, zoals C1000 exploiteren.

Schuitema heeft een belangrijke positie als leverancier van onderscheidende producten en diensten op de markt van eten en drinken en dagelijkse gebruiksartikelen. Schuitema wil zich in de levensmiddelenbranche blijvend onderscheiden op grond van haar inkoop-, marketing- en logistieke activiteiten en wil dit bereiken door: een hecht samenwerkingsverband met hooggekwalificeerde supermarktondernemers; de levering van hoogwaardige goederen en diensten tegen de laagst mogelijke kosten en de inzet van vakbekwame en sterk betrokken medewerk(st)ers.

De omzet van de bij Schuitema aangesloten supermarktondernemers over 1999 bedroeg

fl. 5,16 miljard hetgeen overeenkomt met een marktaandeel van 11,4%.

In september 2000 heeft Schuitema de A&P organisatie overgenomen bestaande uit 123 supermarkten en 6 hypermarkten met een detailhandelsomzet van fl. 1,6 miljard.

De Achmea Groep

De Achmea Groep behoort in haar thuismarkt, de Benelux, tot de grotere financiële dienstverleners. Zij is onder andere de grootste verzekeraar op coöperatieve grondslag.

Achmea biedt bedrijven, instellingen en particulieren geïntegreerde producten via haar kernactiviteiten (zorg)verzekeren, vermogensbeheer, bankieren, het voeren van pensioen- administraties en service- en hulpverlening in natura.

Achmea streeft naar een duurzame relatie met haar klanten en met de omgeving waarin zij opereert.

De tien Achmea Business Units concentreren zich elk op hun eigen kernactiviteiten en opereren onder de eigen merknamen. Op gebieden van automatisering, herverzekering, productontwikkeling, productadministraties en beleggingen werken de Achmea Business Units samen met elkaar en met overkoepelende bedrijfsonderdelen.

Achmea maakt gebruik van alle belangrijke distributiekanalen: directe verkoop, het werkgever- en werknemerkanaal, het intermediair, het bankkanaal en in toenemende mate electronic commerce.

In internationaal verband neemt Achmea deel in Eureko, een pan-Europese

alliantie van acht vooraanstaande financiële dienstverleners, met vertegenwoordigingen in vijftien landen.

Over 1999 behaalde Achmea een omzet van ruim fl. 15,9 miljard. Per 1 juli werkten er 13.029 mensen op FTE-basis bij Achmea.