Einde voorstellingen musical Chicago opnieuw uitgesteld

Datum nieuwsfeit: 21-11-2000

VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES
www.musicals.nl

Vier extra weken voor musical Chicago

Chicago krijgt 24 extra voorstellingen in het nieuwe jaar. Een nieuwe hausse in de kaartverkoop, direct na de bekendmaking van de geplande laatste voorstelling eind december, was aanleiding voor de directie van Joop van den Ende Theaterproducties voor een eenmalig verlenging met vier weken. Op zondag 28 januari aanstaande gaat om vijf uur 's avonds het doek op voor de 555e en tevens allerlaatste voorstelling van deze sexy dansmusical tegen het decor van het gangster-Chicago uit de jaren '30.

Internationaal gezien scoort de Nederlandse productie Chicago hoog: het aantal toeschouwers komt direct na de bezoekersresultaten op Broadway en West End. De actuele stand is 520.966 verkochte kaarten sinds de première op 9 mei 1999, met een gemiddelde zaalbezetting van 88%.

Volgende week woensdag 29 november wordt de 500e voorstelling gespeeld. De hoofdrollen in de Nederlandse productie worden gespeeld door Simone Kleinsma, Sophia Wezer, Marjolein Touw, Serge-Henri Valcke, Tony Neef en de 'alternates' Jenny Arean, Ellen Evers en Danny Rook. Daan Wijnands kreeg voor zijn aandeel in deze productie de prijs van Beste Aanstormend Mannelijk Talent terwijl Sophia Wezer werd onderscheiden als Beste Aanstormend Vrouwelijk Talent.

De opvolger van Chicago in het Beatrix Theater wordt de disco-hitmusical Saturday Night Fever. Deze productie wordt vanaf juni (première 17 juni) volgend jaar voor een periode van maximaal een jaar dagelijks in Utrecht gespeeld.

VOOR MEER INFORMATIE:
JOOP VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES B.V.
Public Relations & Voorlichting, Maarten van Nispen, (020) 3052 288

21 nov 00 15:44