World Online opent juridische tegenaanval tegen VEB

Bron: World Online
World Online

TEGENVORDERING WORLD ONLINE

Rotterdam, 21 november 2000 - World Online International N.V. heeft vandaag een exploit uitgebracht aan de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) en de Stichting VEB-Actie WOL. De aanzegging vermeldt dat de verschillende acties van de VEB en de door VEB vertegenwoordigde beleggers onrechtmatig en schadelijk zijn jegens World Online en haar aandeelhouders. Daarnaast vermeldt de aanzegging dat de VEB en de Stichting VEB-Actie WOL aansprakelijk zijn voor de schade die aandeelhouders ondervinden van deze schadelijke acties.

Het exploit vraagt om de gegevens van de vermeende VEB eisers en bewijs van de volmacht waarover de VEB zegt te beschikken. Het exploit eist verder dat alle vermeende VEB eisers onmiddellijk op de hoogte worden gesteld van deze aanzegging.

"Alhoewel wij met grote aarzeling juridische procedures in gang zetten, hebben wij een onvoorwaardelijke plicht ten opzichte van onze aandeelhouders om de waarde van hun investeringen in ons bedrijf te vergroten en te beschermen." zegt Simon Duffy, chief executive officer van World Online International. "Daarom zullen wij ons krachtig verzetten tegen onbezonnen acties en claims tegen het bedrijf. Dit is de eerste stap."

Voor informatie:

Margaret van Kempen