Politieberichten Brabant-Noord: Boxtel

Datum nieuwsfeit: 21-11-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Boxtel 21-11-2000 Persbericht district Aa & Dommel

POLITIE LOST GROOT AANTAL DIEFSTALLEN EN INBRAKEN OP Met de aanhouding van een 9-tal mannen en vrouwen in de leeftijd van 17 tot en met 29 jaar uit verschillende plaatsen, heeft de politie een 40-tal inbraken en diefstallen opgelost. Ook werden bij het onderzoek een aantal handelaren in drugs aangehouden.

Eind augustus kwamen bij de politie Schijndel signalen binnen dat in die gemeente gehandeld werd in drugs. Naar aanleiding van deze signalen is door de districtsrecherche van het politiedistrict Aa & Dommel en medewerkers van de politieteams Schijndel en Boxtel een onderzoek gestart. Snel bleek dat het om een drietal personen ging, in Schijndel, Sint Oedenrode en Liempde, die zich met de handel in drugs bezig hielden. Het onderzoek vertakte zich verder naar Veghel, Eindhoven en Waalwijk vanwaar de drugs werden betrokken of werden afgezet.

Eind september kon het onderzoeksteam de eerste aanhoudingen verrichten. In Schijndel, Sint Oedenrode, Liempde, Waalwijk en Veghel werden totaal 5 personen aangehouden. Ook werden enkele tientallen grammen amfetamine in beslag genomen.

Uit verder onderzoek bleek dat een deel van deze groep samen met een aantal ander zich ook hadden schuldig gemaakt aan diefstallen en inbraken. In verband met dit verdere onderzoek zijn nog 4 mannen aangehouden, waarvan de laatste half november. Bij huiszoekingen bij enkele verdachten werden grote hoeveelheden gestolen goederen aangetroffen, als autoradio(s, fotocamera)s en auto-onderdelen. De spullen blijken afkomstig te zijn van een 40-tal diefstalen en inbraken, voornamelijk in de omgeving van Boxtel, Sint Oedenrode en Schijndel.

MEISJE AANGEHOUDEN BIJ WINKELDIEFSTAL, Schijndel

Maandagmiddag is een 16-jarig meisje uit Schijndel aangehouden. Het meisje werd in een winkel aan de Boschweg betrapt toen ze een pakje sigaretten wegnam. Tegen het meisje is proces-verbaal opgemaakt.

VROUW GEWOND BIJ ONGEVAL, Wijbosch

Dinsdagmorgen is een 28-jarige vrouw gewond geraakt bij een ongeval. De vrouw reed in haar auto over de Eerdsebaan in Wijbosch. Bij de kruising met de Duinweg moest ze haar auto afremmen. De achter haar rijdende 30-jarige autobestuurder uit Schijndel zag dat te laat en reed met zijn auto achter tegen de auto van de vrouw. De vrouw is met nekklachten overgebracht naar een ziekenhuis in Veghel.

MOTORRIJDER GEWOND, Berlicum

Dinsdagmorgen is een 43-jarige motorrijder uit Middelrode gewond geraakt bij een ongeval. De man reed over de Wamberg in Berlicum achter een auto bestuurd door een 50 jarige man uit Sint Michielsgestel. Doordat er een file stond op de Wamberg, moest de autobestuurder stoppen. Daar de autobestuurder een andere weg wilde kiezen wilde hij de auto draaien om terug te rijden. Juist op dat moment reed de motorrijder de auto voorbij. De motorrijder is met onder andere een gebroken schouderblad naar een ziekenhuis in Den Bosch gebracht.