VU&ID-fractie meest actief in Onderwijs-commissie Vlaanderen

Datum nieuwsfeit: 21-11-2000
Volksunie

VU&ID actiefste fractie in de Commissie Onderwijs van het Vlaams Parlement (21/11/00)

De VU&ID-fractie is in de Commissie Onderwijs van het Vlaams Parlement veruit de actiefste. Dit blijkt uit het onderzoek de activiteitsgraad van de verschillende politieke partijen in de Commissie voor Onderwijs, Vorming en Wetenschapsbeleid vanaf juli 1999 van Theo Francken, 3e licentie Onderwijskunde, KUL.

19 % van alle interpellaties en 31 % van alle Vragen om Uitleg zijn in de Commissie Onderwijs gesteld door VU&ID, met de heren Dirk De Cock, Kris Van Dijck en Chris Vandenbroeke als vertegenwoordigers.

De werkijver van de VU&ID-fractie komt nog meer tot uiting als men het aantal parlementsleden in rekening brengt. Slechts 10 % van het Vlaams Parlement bestaat uit VU&ID-leden. Het gemiddeld aantal genomen initiatieven in de Commissie Onderwijs per parlementslid is voor de SP en VLD 1, AGALEV 2, Vlaams Blok 3, CVP 4 en VU&ID 5.

Hoewel deze kwantitatieve cijfers geen zekerheid bieden over de kwaliteit, zijn zij toch een teken. Wanneer men immers beschouwt dat iedereen zich ten minste voor 100 % zou moeten inzetten (de relatieve, gemiddelde activiteitspercentages) bedraagt dit cijfer voor VU&ID 200 %. Geen enkele andere fractie benadert dit cijfer.

Alle geïnteresseerden kunnen gratis de studie opvragen bij de onderzoeker zelf, of bij Peter Buysrogge, medewerker van Dirk De Cock, tel : 02/552.93.14

Auteur:
VU&ID-fractie in het Vlaams parlement