Delegatie Provincie Utrecht naar Verre Oosten

Datum nieuwsfeit: 21-11-2000

21 november 2000

Provinciale delegatie bezoekt Verre Oosten

Van 24 november tot 6 december reist een provinciale delegatie af voor een bezoek aan Japan en China. De delegatie bestaat uit de commissaris van de Koningin, B. Staal, gedeputeerde R. Robbertsen (portefeuillehouder Economische Zaken) en P. Rupert, hoofd sector Economische en Europese Zaken bij de provincie. Aanleiding voor deze dienstreis is de viering van 400 jaar betrekkingen tussen Japan en Nederland. De provincie wil met name de afsluitende ceremonie benutten om de contacten met enkele Japanse bedrijven te versterken, die zich in het Utrechtse hebben gevestigd. Op het programma staan onder andere bedrijfsbezoeken aan Yokogawa, Mitutoyo, SOC en Mitsubishi. Japanse bedrijven zijn van bijzonder belang voor de Utrechtse economie. Ruim 20 Japanse bedrijven hebben zich sinds de jaren 80 in de provincie Utrecht gevestigd. De ondernemingen zorgden niet alleen voor extra werkgelegenheid, maar ook voor investeringen in nieuwe kennis en technologieën.

Voor nadere informatie: Ron van Dopperen, 030 - 258 3196 of ron.van.dopperen@provincie-utrecht.nl