Dag van de documentaire bij CANAL+

Datum nieuwsfeit: 22-11-2000

CANAL+

Hilversum, 13 november 2000

DAG VAN DE DOCUMENTAIRE BIJ CANAL+

22 november: ZIJ GELOOFT IN MIJ - ANDRE HAZES
CANAL+ 1 zal woensdag 22 november gedurende twaalf uur documentaires uitzenden. Aan de vooravond van het Internationale Documentaire Festival Amsterdam wordt vanaf 12.00 uur tot 24.00 uur een selectie getoond van de beste documentaires met om 20.30 uur voor het eerst op tv de succesvolle documentaire van John Appel: Zij Gelooft in Mij - André Hazes

Om 22.25 uur zal de documentaire Achter Gesloten Ogen worden uitgezonden. Deze sluit aan bij de op 20 november 1959 door de VN verklaarde rechten van het kind. De documentaire toont kindsoldaten, vluchtelingen en slachtoffers van landmijnen. Tevens zal het filmmagazine Premiere+ om 22.00 uur aandacht besteden aan het IDFA. Presentatrice Johanna Ter Steege zal aanwezig zijn bij de opening van het festival. Zij houdt de kijkers op de hoogte van het nieuwste aanbod op documentairegebied.

Documentaires die CANAL+ uitzendt op 22 november;

12.00 Tribal Babies
De mensen op aarde hebben één ding gemeen: kinderen. Ongeacht welke cultuur, in alle gevallen zorgen kinderen ervoor dat hun ouders bewuster gaan denken over heden, verleden en toekomst. Een boeiende documentaire over cultuur en opvoeding.

13.00 Frogs: The Movie
Kikkers en padden zijn geen dieren om eens lekker te knuffelen, maar dat betekent nog niet dat we ze ook als 'koele kikkers' dienen te beschouwen. Een passionele documentaire over een van de meest wonderlijke schepsels van moeder natuur.

14.00 Michel Comte, Between The World Of Luxury And Misery Wat als een simpele hobby begon toen hij nog maar 12 jaar oud was, groeide bij de Zwitserse fotograaf Michel Comte (1954) uit tot een succesvolle carrière. Inmiddels behoren Armani, Givenchy en BMW tot zijn clientèle. Een portret.

15.00 California Visions
Los Angeles mag dan baden in het geld, de wereldstad kent nog altijd 220.000 dak- en thuislozen. We dalen af in de onderbuik van Los Angeles, waar de sociale bannelingen trachten te overleven in een poel van armoede en ontluistering.

15.30 Capoeira Bel Horizon (1995)
Met Basile Sallustio. De Capoeira is een Braziliaanse vechtsport die ten doel heeft de fysieke én geestelijke weerbaarheid te vergroten, maar in feite meer weg heeft van een sierlijke dans. Een portret van een unieke vechtsport die zijn wortels vindt in Afrika.

16.30 World Cinema: India (2000)
Niet in Amerika, maar in India worden jaarlijks de meeste films geproduceerd. In deze aflevering van 'World Cinema' werpen we een licht op de rijke Indiase filmcultuur, die nog het best kan worden omschreven als 'de cinema zonder grenzen'.

17.30 Australia: Eye of the storm: La Nina
De Australische kustlijn is niet alleen een van de mooiste, maar ook een van de meest belegerde natuurgebieden op aarde. Van wilde orkanen tot bizarre temperaturen.

18.30 Got 2 Be There (1999)
In de documentaire 'Got 2 be there' maken we een spectaculaire reis door de wereld van het 'gay party circuit'.

20.00 Latin America's Nature
In deze documentaire volg je de vlucht van de condor en trek je door de ondoordringbare wouden van het Andesgebergte.

20.30 Zij Gelooft In Mij - André Hazes (1999)
'Zij gelooft in mij' is een prachtige documentaire. André Hazes verdient alle eer omdat hij toestond ook zijn onzekere en zwakke momenten te tonen. John Appel kreeg al erkenning toen hij in 1999 als winnaar van de IDFA uit de bus kwam.

22.25 Achter Gesloten Ogen
Deze hartverscheurende documentaire toont kindsoldaten, vluchtelingen en slachtoffertjes van achtergelaten mijnen. Hard maar eerlijk en aangrijpend.
Noot voor de redactie,

Noot voor redacties