Persconferentie bobsleedames op weg naar Salt Lake City

Datum nieuwsfeit: 22-11-2000

NEDERLANDSE DAMESBOBSLEETEAMS

De Nederlandse bobsleedames op weg naar Salt Lake City 2002.

T.a.v.: de (sport)redactie
Betreft: presentatie/ persconferentie

Geachte (sport)redactie,

Hierbij nodigen wij u uit voor de presentatie/persconferentie van het Nederlandse dames-bobsleeteam op woensdagmiddag 22 november a.s., vanaf 14:30 uur, in Planetarium Gaasperplas (in het Gaasperpark en niet in Artis), Kromwijkdreef 11, Amsterdam Zuid-Oost.

::Damesbobsleeën is nu een Olympische sport
Op deze bijeenkomst willen wij onze beide équipes aan u voorstellen: het team Anite Jurg (met pilote Eline Jurg) en het team Anite Broeders (met pilote Ilse Broeders).
Onze ambitie is om Nederland te vertegenwoordigen op de Olympische Spelen in 2002 in Salt Lake City. Bobsleeën voor dames staat daar voor het eerst op het Olympisch programma. Als we ons kwalificeren, betekent dat dus in meerdere opzichten een unicum in de Nederlandse sporthistorie.

::We pakken het professioneel aan
Of dat ons lukt? We hebben er alle vertrouwen in. Vorig jaar hebben we tijdens internationale wedstrijden al hoge ogen gegooid. Dit seizoen pakken we het uiterst professioneel aan, met steun van onze sponsor, ICT bedrijf Anite/ Quality & Results. We hebben de beschikking gekregen over eersteklas materiaal en we hebben een intensief trainingsprogramma gevolgd met o.a. stages in Calgary. Ook zijn de teams, die beide deelnemen in een tweepersoonsbob, uitgebreid met extra remmers. Elk team bestaat nu uit één piloot en drie remmers, van wie er dus telkens maar één aan een wedstrijd deelneemt. Aan gezonde onderlinge concurrentie en motivatie hebben we dus géén gebrek.

::De eerste World Cup wedstrijd staat voor de deur Om deelname aan de Spelen af te dwingen, moeten we aan kwalificatie-eisen voldoen tijdens World Cup wedstrijden en de WK dit seizoen 2000/2001. Het volgend seizoen moeten we vormbehoud tonen.
In het weekend van 1 en 2 december a.s. staat de eerste World Cup wedstrijd op de agenda, in Winterberg.

::Tijd om aandacht te besteden aan het damesbobsleeën! De presentatie/persconferentie vindt dus plaats vlak voordat de strijd losbarst. Volgens ons is dit een prima tijdstip om redactionele aandacht te besteden aan ons team, onze sport en onze plannen.

Naast een ontvangst, een presentatie van de teams en een toelichting door ons als de twee piloten, krijgt u deze middag uiteraard alle gelegenheid vragen te stellen.
We verwachten u vanaf 14:30 uur, het programma start om 15:00 uur; afsluiting rond 16:00 uur.

Voor nadere informatie en fotomateriaal kunt u zich wenden tot Annemieke Berkman-van Baal, marketing assistente Anite/ Quality & Results, telefoon (0343) 43 93 43, of per e-mail: (a.vanbaal@qenr.nl). Nadere informatie over het dames-bobsleeën vindt u ook op www.bobslee.nl

Tot ziens op 22 november a.s.
Met vriendelijke groet,
Eline Jurg, Ilse Broeders

:::Routebeschrijving Planetarium Gaasperplas, Amsterdam

::Vanuit Rotterdam/Den-Haag

- Op A4 Den-Haag/Amsterdam neemt u de A9 richting Amstelveen/Utrecht
- U volgt de A2/A9 richting Amsterdam/Almere/Amersfoort
- U vervolgt de A9 richting Almere/Amersfoort

::Vanuit 's-Hertogenbosch/Utrecht (A2)

- Op de A2 Utrecht/Amsterdam neemt u de A9 richting Almere/Amersfoort

::Vanuit Amsterdam (A10)

- Op de Ring A10 neemt u de afslag A2 richting Utrecht
- Op de A2 neemt u de A9 richting Almere/Amersfoort

::A
Op de A9 neemt u de afslag S113 Gaasperplas/Weesp. Onderaan de afslag gaat u rechtsaf. Vervolgens gaat u bij de eerste mogelijkheid vóór de stoplichten linksaf, het parkeerterrein van het Campanile Hotel op. Vervolgens gaat u direct linksaf en ziet u aan uw rechterhand de witte koepel van het Planetarium Gaasperplas liggen.

::Vanuit Amersfoort/Hilversum (A1)

- Op de A1 Amersfoort/Amsterdam neemt u de A9 richting Haarlem/Schiphol

- Vervolg de route vanaf B

::Vanuit Leeuwarden/Purmerend (A7) en Alkmaar/Zaandam (A8)
- Vanaf de A7/A8 richting Amsterdam volgt u de A10 richting Amersfoort/Utrecht

- Na de Zeeburgertunnel neemt u de A1 richting Amersfoort
- Op de A1 neemt u de A9 richting Haarlem/Schiphol
- Vervolg de route vanaf B

::B
Op de A9 neemt u de afslag S113 Gaasperplas. Onderaan de afslag gaat u linksaf richting Weesp. Bij de stoplichten (rechts voorsorteren) gaat u linksaf.
Direct na de stoplichten gaat u rechtsaf (bij het P+R bord), het parkeerterrein van het Campanile Hotel op.
Vervolgens gaat u direct linksaf en ziet u aan uw rechterhand de witte koepel van het Planetarium Gaasperplas liggen..

:::HOE BEREIKT U ONS PER OPENBAAR VERVOER?

::Per metro (metrohalte Gaasperplas)
Lijn 53 Amsterdam CS - Amsterdam Amstel NS - Van der Madeweg - Diemen Zuid NS - Gaasperplas

::Per bus (bushalte Gaasperplas)
Lijn 59 AMC - Gaasperplas - Duivendrecht NS - Sumatrakade Lijn 61 Gaasperplas - Bijlmer - AMC
Lijn 75 Hoogoorddreef - Gaasperplas - CS (nachtlijn) Lijn 174 Gaasperplas - Schiphol - Haarlem
Lijn 175 Gaasperplas - Amstelveen busstation Lijn 177 Weesp - Gaasperplas - Bijlmer - Diemen NS Lijn 217 Gaasperplas - Schiphol Oost (spitslijn)

Als u vanaf het metro- en busstation lans de achterzijde van het Campanile Hotel loopt, ziet u aan uw rechterhand de witte koepel van het Planetarium Gaasperplas liggen (loopafstand max. 1 minuut).

16 nov 00 17:17