Symposium over zelfhulp bij psychische problemen

Datum nieuwsfeit: 22-11-2000
Psycho-medisch centrum Parnassia

Den Haag, 16 november 2000

Zelfhulp bij psychische problemen helpt

Op 22 november 2000 organiseren de Stichting Borderline, Parnassia, psycho-medisch centrum en een groot aantal zelfhulp- en belangenorganisaties bij psychische klachten het symposium Zelfhulp in het Museon (populair wetenschappelijk museum) in Den Haag. Het programma begint om 10.30 uur.

Bijna iedereen die hulp zoekt bij professionele hulpverleners heeft daarvoor zelf geprobeerd oplossingen te zoeken, zelfstandig of met familie of vrienden. Veel zelfhulp heeft daarmee een privé-karakter en blijft zo buiten het gezichtsveld van professionele hulpverleners. De geestelijke gezondheidszorg lijkt overtuigd van het belang van zelfhulp en af te willen van haar al te terughoudende opstelling in het verleden jegens zelfhulpinitiatieven. Georganiseerde zelfhulp kan een belangrijke bijdrage leveren aan het herstel van psychische klachten.

Tijdens het symposium zullen vertegenwoordigers van diverse organisaties met elkaar debatteren over wat professionele hulp en zelfhulp met elkaar te maken hebben. Een groot aantal zelfhulporganisaties zal zich tijdens het symposium op een informatiemarkt presenteren.

Aan het slot van het symposium zal het eerste exemplaar uitgereikt worden van het Borderline zelfhulpboek. Zelf leren omgaan met verschijnselen als impulsiviteit, heftige emoties en conflicten van J.A. Spaans en E. van Meekeren.

Vertegenwoordigers van de pers worden uitgenodigd om de bijeenkomst bij te wonen.

Parnassia logo

Noot voor de pers Indien u informatie wenst over de bijeenkomst, deze bijeenkomst wilt bijwonen of in contact wilt komen met de organisatoren en/of auteurs van het 'Borderline zelfhulpboek', kunt u contact opnemen met: Parnassia, psycho-medisch centrum drs. André E.A. van de Voorde, communicatie-adviseur tel. 070 - 391 67 96, fax 070 - 391 67 67 e-mail: (a.van.de.voorde@parnassia.nl)