VersaPoint sluit samenwerkingsovereenkomst met ISP

Versatel Telecom Industries NV

Easynet kiest VersaPoint als DSL leverancier
VersaPoint sluit samenwerkingsovereenkomst met ISP

Amsterdam, 22 november 2000 - VersaPoint, een toonaangevende aanbieder van DSL breedband diensten, heeft een samenwerkingsovereenkomst met Easynet in Nederland gesloten. Internet Service Provider Easynet kiest VersaPoint als leverancier van haar DSL diensten in Nederland.

Easynet, recentelijk nog tot "Beste Europese Zakelijke Internet Service Provider" uitgeroepen, is na Versatel, Sonera, Euronet, XO en World Online de volgende belangrijke Europese ISP die VersaPoint in Nederland als leverancier van haar DSL diensten heeft gekozen.

Het sluiten van de samenwerkingsovereenkomst met Easynet valt samen met de oplevering van nieuwe colocaties die een verdere uitbreiding van het VersaPoint DSL netwerk in Nederland betekenen. Easynet en de andere genoemde ISP's zullen nog dit jaar gebruik kunnen maken van het recentelijk met Delft en Den Haag uitgebreide VersaPoint netwerk.

"Wij zijn er van overtuigd dat we onze zakelijke DSL diensten optimaal via het zich snel uitbreidende netwerk van VersaPoint kunnen leveren", zegt Joep Lecluse Business Development Manager van Easynet, "Na inventarisatie van de de beschikbare aanbieders bleek VersaPoint op basis van kennis en ervaring, kwaliteit van service en uitrol-strategie een uitstekende keuze voor ons."

"De samenwerkingsovereenkomst met Easynet bevestigt dat VersaPoint op de goede weg zit met haar op DSL gebaseerde zakelijke diensten, zegt CEO Rod Matthews. "Met Easynet bevestigt VersaPoint haar leidende rol als Pan-Europese DSL breedband aanbieder."

Easynet verwacht binnen enkele weken haar breedband Internet diensten voor de zakelijke markt te kunnen lanceren. De ISP, eerder dit jaar ook al winnaar van de prestigieuze Internet Industry Award in de UK, completeert hiermee haar zakelijke product portfolio.

Over VersaPoint
VersaPoint is een pan-Europese aanbieder van breedband Internetdiensten en bouwt aan een pan-Europees DSL netwerk. VersaPoint DSL biedt betaalbare, continue internettoegang met snelheden die maar liefst 50 keer hoger liggen dan die van gewone modems. VersaPoint werd in maart 2000 opgericht in het kader van een strategische samenwerking van het in Amsterdam gevestigde Versatel Telecom (Nasdaq en AEX: VRSA) met NorthPoint Communications (Nasdaq: NPNT) uit San Francisco.Voor meer informatie: www.versapoint.com.

De Easynet Group
De Easynet Group is een beursgenoteerde onderneming die in 1994 is opgericht in het Verenigd Koninkrijk. Easynet is in 1999 tot de beste Europese ISP uitgeroepen, kreeg in februari 2000 de beste ISP Product Award voor het product Easydial, Easynets Premium Internet Service voor klanten die inbellen en is in oktober 2000 uitgeroepen tot beste Europese ISP voor zakelijke gebruikers. Met vestigingen in Duitsland, Frankrijk, Spanje, België en Nederland behoort Easynet tot de grootste ISP's in Europa. De omzet bedroeg in 1999 een kleine 100 miljoen gulden en groeide met 78%. Het producten- en dienstenaanbod omvat website-ontwikkeling, hosting, routed ISDN, vaste verbindingen met Internet, facility managed servers en e-commerce oplossingen. Easynet beschikt over een eigen Europees netwerk met transatlantische verbindingen. Als Public Telephony Operator (PTO) biedt Easynet zowel data- als spraakverkeer aan via eigen schakelfaciliteiten in Londen die gekoppeld zijn aan diverse internationale circuits. Meer informatie over Easynet Nederland is te vinden op www.nl.easynet.net.

Pers contact:
Sander Verkerk