Nieuwe ASP-dienst voor mobiele informatievoorziening

Datum nieuwsfeit: 22-11-2000

Nieuwe hosting-service voor mobiele en draadloze ICT-oplossingen

Nieuwe ASP-dienst voor mobiele informatievoorziening maakt iAnywhere Solutions tot breedste leverancier van oplossingen voor m-Business

Maarssen, november 2000 - Sybase-dochter iAnywhere Solutions introduceert een ASP-service waarmee bedrijven mobiele en draadloze informatievoorziening snel en effectief in hun dagelijkse praktijk kunnen integreren. De nieuwe service biedt geïntegreerde oplossingen voor het gehele traject van de realisatie en het gebruik van draadloze oplossingen: van ontwerp, ontwikkeling en implementatie tot en met de 'hosting' ervan. Hierdoor kunnen bedrijven de logistieke en technische problemen die zich kunnen voordoen bij het ontwerpen, ontwikkelen, implementeren en het gebruiken van systemen met mobiele apparatuur, veel sneller oplossen. Dat verlaagt de drempel naar dergelijke systemen aanzienlijk.

Met deze introductie positioneert iAnywhere Solutions zich als sterke speler die met nieuwe ontwikkelingen de kansen van draadloze e-Business ten volle benut.

Mobiele en draadloze toepassingen nemen in de ICT-omgeving van bedrijven een steeds belangrijker plaats in. De technologie van iAnywhere Solutions levert daaraan een belangrijke bijdrage. Door deze technologie nu uit te breiden met een draadloze 'hosting'-service kunnen alle facetten voor het realiseren van een 'always on' onderneming door iAnywhere Solutions uit één hand worden geleverd.

Gebruikers van de nieuwe dienstverlening krijgen de beschikking over het uitzonderlijk goed schaalbare en betrouwbare iAnywhere Wireless Server en SQL Anywhere Studio. Op basis daarvan worden op de gebruiker toegespitste toepassingen ontworpen en ontwikkeld. Het systeem beschikt over alle benodigde 'gateways' voor probleemloze integratie van uiteenlopende mobiele apparatuur in verschillende draadloze netwerkomgevingen. Deze producten en diensten worden omgeven met een betrouwbare 'hosting' van het systeem gedurende 24 uur per dag, 365 dagen per jaar.

Bij realiseren van steeds verdergaande mobiele en draadloze oplossingen voor de informatie-voorziening weet iAnywhere Solutions zich geruggesteund door ruim 500 software-ontwikkelaars en ruim 10.000 professionele gebruikers van haar mobiele technologie. De nieuwe ASP-service is een uitstekende aanvulling op de bestaande technologie, waarin bestaande en nieuwe klanten opnieuw een stevige basis vinden voor het verbeteren van hun markt- en concurrentiepositie.

Sybase's iAnywhere Solutions
iAnywhere Solutions is een onlangs opgerichte dochteronderneming van Sybase, die moet uitgroeien tot de belangrijkste aanbieder van mobiele e-business oplossingen, ook wel m-business genoemd. Haar SQL Anywhere Studio technologie vormt een compacte oplossing voor datamanagement en synchronisatie van bedrijfsgegevens om de ontwikkeling en toepassing van gedistribueerde e-business oplossingen te stimuleren. Volgens Gartner Group's Dataquest is Sybase al voor het vierde achtereenvolgende jaar de mobiele databasemarktleider met 61% marktaandeel. Meer informatie kunt u vinden op: www.sybase.com/ianywheresolutions

Sybase
Sybase is één van 's werelds grootste onafhankelijke softwarebedrijven en ondersteunt onder-nemingen bij het integreren, beheren en distribueren van applicaties, 'content' en gegevens naar iedere locatie waar die nodig zijn. Het bedrijf levert daarvoor een breed spectrum van hoogwaardige producten en professionele diensten. Die vormen samen met de technologie van partnerbedrijven een uniform platform voor geïntegreerde, 'end-to-end' oplossingen voor mobiel computergebruik, 'embedded' toepassingen, data warehousing en web-omgevingen. Een belangrijke pijler onder de strategie is Sybase Enterprise Portal, waarmee organisaties hun bedrijfsvoering kunnen integreren met die van toeleveranciers, klanten en bedrijfspartners. Daarbij worden de gegevens uit de meest uiteenlopende bronnen omgezet naar waardevolle informatie. Deze informatie kan vèrgaand worden gepersonaliseerd en is overal en altijd beschikbaar. De klantenkring van Sybase omvat toonaangevende bedrijven in alle sectoren van de wereldeconomie, met een sterke vertegen-woordiging in de financiële wereld, bij overheden, in de telecommunicatie-industrie en de gezondheidszorg. Sybase heeft het hoofdkantoor in Emeryville, Californië. Meer informatie over Sybase is te vinden op www.sybase.nl.

Voor meer informatie:
Sybase Nederland B.V., Jeannette Bakker, marketing manager, telefoon: 0346-558409
of Presscom PR & Marketing B.V., telefoon 030-6051415, e-mail: (L.T.vrugt@inter.NL.net)

Meer informatie over Sybase is ook te vinden op het Web: www.sybase.nl of www.sybase.com