Politiebericht Utrecht: district Eemland noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 22-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 10.15 uur
Rijden onder invloed

BUNSCHOTEN Op de Amersfoortseweg zag de politie dinsdagnacht een voertuig rijden waarvan het vermoeden bestond dat de bestuurder gedronken had.

Omstreeks half vijf werd het voertuig aan de kant van de weg gezet en de bestuurder gecontroleerd. Na een eerste blaastest bleek het vermoede juist en werd de man aangehouden. Op het bureau werd duidelijk dat de 29-jarige man uit Bunschoten/ Spakenburg 0,6 promille alcohol in zijn bloed had. Met een boete van 400,= en een rijontzegging van één uur werd de man naar huis gestuurd.

Insluiper in gemeentehuis Bunschoten/Spakenburg

BUNSCHOTEN/ SPAKENBURG Dinsdagavond ontdekte schoonmakers in het gemeentehuis een voor hun onbekend persoon. Op het moment dat de schoonmakers vroegen wat de man daar deed, vertelde hij een vaag verhaal en zei werkzaam te zijn op het gemeentehuis.

De mensen vertrouwde het niet en namen contact op met een werknemer van het gemeentehuis. Deze man kwam ter plaatse en constateerde dat op diverse afdelingen kasten waren opengebroken. Plotseling zag hij op de eerste verdieping een man wegrennen.

De politie werd gealarmeerd en kwam ter plaatse. Na een zoektocht door het gebouw werd de verdachte niet meer aangetroffen. Het vermoeden bestaat dat de verdachte via het dak het pand heeft verlaten.

De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de verdachte van deze insluiping. Aan de hand van een summier opgegeven signalement en aanwezige videobeelden probeert de politie deze man te achterhalen.