Winstar zet expansie in Duitsland voort

Datum nieuwsfeit: 22-11-2000
Winstar van start in Keulen en Hamburg

Winstar zet expansie in Duitsland voort

New York, Amsterdam 22 november 2000 WINSTAR COMMUNICATIONS, INC., een vooraanstaand bedrijf op het gebied van breedbanddiensten, kondigt vandaag aan dat het actief wordt op twee belangrijke markten in Duitsland: Keulen en Hamburg. De activiteiten vormen een uitbreiding op de eerder gelanceerde activiteiten in Düsseldorf en houden een substantiële toename in van het bereik van het breedbandnetwerk en de aanverwante diensten van het bedrijf op de Duitse markt. Dankzij deze ontwikkeling kan Winstar de bedrijven in deze markten een breed scala aan breedbanddiensten bieden, waaronder een permanente en snelle verbinding met het Internet (Dedicated Internet Access), VPN's, firewalls en snelle diensten voor dataverkeer, inclusief nationale en internationale Frame Relay- en huurlijnen.

Dit is weer een belangrijke stap in de expansie van Winstar's snelle hoge-capaciteitsbreedbandnetwerk in Europa , aldus David Ralston, Managing Director van Winstar Europa. Wij zijn verheugd over de zeer snelle ontwikkeling van de markten in Duitsland, waarmee wij de dekking van de grootste commerciële markt in Europa uitbreiden .

Winstar, wereldwijd leider op het gebied van fixed wireless breedbandnetwerken, biedt een uitgebreide portefeuille aan breedbanddiensten aan via een combinatie van glasvezel- en fixed wireless breedbandtechnologie. Het bedrijf levert deze diensten in de VS, Europa, Azië en Zuid-Amerika aan kleine en middelgrote ondernemingen en aan grote bedrijven en overheidsinstellingen.

In december 1998 kondigde Winstar aan dat zij binnen vijf jaar zou uitbreiden naar een totaal van 50 doelmarkten buiten de VS. Winstar is momenteel wereldleider in fixed wireless netwerken en kreeg spectra toegekend in 25 van haar 50 belangrijkste internationale doelmarkten, waaronder vier markten uit de top tien: Tokio, Osaka, Londen en Buenos Aires. Momenteel biedt Winstar fixed wireless breedbanddiensten in 13 markten, zowel in Europa, Azië als Zuid-Amerika.

Over Winstar

Winstar Communications, Inc. is een toonaangevende leverancier van breedbanddiensten. Het bedrijf werkt in hoog tempo aan een van de grootste end-to-end breedbandnetwerken. Winstar breidt dit netwerk uit en maakt het erg interessant voor het bedrijfsleven via een compleet aanbod van kwalitatief hoogstaande, digitale breedbanddiensten. Tot deze diensten behoren o.a. snelle Internet- en dataverbindingen, professionele diensten, webhosting en webdesign, telefoondiensten, webtoepassingen, e-commerce, en Office.com®, de belangrijkste, zakelijke online dienst van Winstar voor kleine en middelgrote ondernemingen.

Voor meer informatie verwijzen wij naar www.winstar.com en www.winstar.nl

Dit persbericht bevat uitspraken over de toekomst, gebaseerd op verwachtingen van het management, strategische doelstellingen, zakelijke vooruitzichten, verwachte financiële of operationele prestaties en vergelijkbare zaken. Deze uitspraken zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen, voorspellingen en veronderstellingen die zijn onderworpen aan risico's en onzekerheden. Een reeks factoren, die Winstar niet altijd in de hand heeft, kunnen een daadwerkelijk verschil veroorzaken in de uiteindelijke resultaten en beleving in vergelijking met de verwachtingen die in deze uitspraken zijn gedaan. Deze factoren betreffen, maar zijn niet gelimiteerd tot veranderlijkheid van financiële en kapitaalmarkten, acties en initiatieven van huidige en toekomstige concurrenten, gebeurtenissen of omstandigheden die van invloed zijn op grote klanten of leveranciers, effecten van huidige en toekomstige wetgeving of regulering, mogelijkheden om het breedbandnetwerk te ontwikkelen en te bouwen, services aan te bieden en te verkopen. Verdere informatie over factoren die de resultaten van het bedrijf kunnen beïnvloeden, zijn opgenomen in de registratie bij de SEC (Securities and Exchange Commission), inclusief het jaarverslag van Winstar op Form 10-K voor het boekjaar dat eindigde op 31 december 1999. Dit jaarverslag vindt u op de website van het SEC op www.sec.gov. Winstar aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor het bijwerken of herzien van de uitspraken die in deze presentatie zijn gedaan, als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.

Winstar en Office.com zijn geregistreerde handelsmerken van Winstar Communications, Inc.

Contactpersoon pers & communicatie:

BIJL PARTNERS IN PUBLIC RELATIONS & VOORLICHTING

Peter Dirven