Palestijnse Islamieten & Dunya in 'Dichters uit Delfshaven'

Datum nieuwsfeit: 22-11-2000
DUNYA WERELDPROGRAMMA in het Prinses Theater, Schiedamseweg 19A, Rotterdam

Woensdag 22 november 2000, 20.15 uur, entree GRATIS

Stichting Palestijnse Islamieten in Nederland (SPIN) & Dunya Wereldprogramma presenteren:

DICHTERS UIT DELFSHAVEN V

Het woord is communicatie. In de tijd van de digitale globalisering blijft de poëzie ruimte bieden aan de ultieme poging van de mens om met anderen te communiceren. De Stichting Palestijnse Islamieten in Nederland (SPIN) is vanuit een diepere overtuiging omtrent de noodzakelijk communicatie tussen mensen, is enkele jaren geleden gestart met een podium voor dichters uit het veelkleurigste gebied in Rotterdam: Delfshaven. Dit podium is er op gericht om ruimte te bieden aan de vele auteurs die actief zijn in Delfshaven. Ze presenteren zich aan een veelkleurige publiek en maken kennis met elkaars werk en culturele achtergronden. Bij de komende vijfde editie zullen dichters uit heel verschillende culturen voordragen, o.a. Peter Swanborn , Paul Middellijn, Rosita Bouterse en Manuel Braga Tavares. De brein en motiverende factor achter dit initiatief is de Palestijnse dichter en politicus Mohammed Abuleil. Na de vijfde editie zal een bundel gepubliceerd worden met de bijdragen van bijna alle deelnemers aan dit project. Deze nieuwe lading poëzie wordt begin 2001 gepresenteerd in een bijzonder literair programma, als Rotterdam de multiculturele hoofdstad van Europa is.

Meer informatie: Dunya, 010 - 233 09 10