ManagedStorage introduceert 24-uur pc-data backup

Datum nieuwsfeit: 22-11-2000
Namens onze klant ManagedStorage ontvangt u hierbij het persbericht 'ManagedStorage International introduceert PowerBAK, pc-backup en recovery services in Nederland'.

Met PowerBAK kunnen service providers hun klanten de veiligheid en betrouwbaarheid bieden van 24 uur pc-data backup

AMSTERDAM, 22 november 2000 - Met de Nederlandse versie van PowerBAK kunnen service providers in Nederland hun klanten 24 uur per dag toegang bieden tot de dienstverlening van ManagedStorage International, Inc. op het gebied van backup en herstel van pc-gegevens.

In aanvulling op het bestaande dienstenaanbod in Nederland zal ManagedStorage PowerBAK, zijn toonaangevende geautomatiseerde dienst voor gegevensbescherming op pc's, aanbieden aan Nederlandse consumenten. Internet-dienstverleners, zoals ISP's, ASP's en telco's, kunnen hun klanten meerwaarde bieden met PowerBAK, dat zal worden gehost door het Londense kantoor van ManagedStorage.

Met PowerBAK kunnen klanten van service providers via Internet of een LAN/WAN pc-gegevens opslaan of herstellen op zowel bestands- als systeemniveau. PowerBAK biedt gebruikers de flexibiliteit om zelf te beslissen welke bestanden zij willen opslaan en wanneer het backup-proces automatisch moet plaatsvinden. ManagedStorage biedt 24 uur per dag, 7 dagen per week operationeel beheer van de PowerBAK-dienst. Hierbij worden gebruikersgegevens beschermd en beveiligd in een speciaal voor PowerBAK gereserveerde geheugenruimte. PowerBAK kan desgewenst automatisch backups maken en biedt gebruikers op elk gewenst moment toegang tot de gearchiveerde gegevens op elke locatie en vanaf elke Internet-aansluiting.

"Het is aangetoond dat pc-gebruikers consequent nalaten om cruciale gegevens op te slaan, vooral zakenmensen die vaak onderweg zijn en een notebook gebruiken," vertelt Daniel Coetsier, president van ManagedStorage. "Door gebruikers te voorzien van een goede en eenvoudige manier om een backup te maken van hun pc-gegevens kunnen service providers de toegevoegde waarde voor hun klanten aanzienlijk vergroten."

PowerBAK is ontwikkeld voor zowel ervaren als onervaren Internet-gebruikers. Het programma beschikt over een gebruiksvriendelijke interface, is eenvoudig te installeren en voorziet in de volledige systeem-backup van een pc.

ManagedStorage International
ManagedStorage International is een toonaangevend wereldwijd leverancier van online beheerde informatietoegang en gegevensbescherming. Met ManagedStorage's volledig beheerde e-storage diensten, inclusief Storage on Demand, Server Backup, pc backup en complexe digitale archivering, kunnen snelgroeiende ondernemingen zich volledig richten op het uitbreiden van hun zaken. ManagedStorage-oplossingen worden beheerd vanuit mondiale besturingscentra van wereldklasse. ManagedStorage is "eStorage for eBusiness*." Kijk voor meer informatie op www.managedstorage.com , of neem contact op met 020-3120629.

Noot voor redacties