SuSE Linux 7.0 editie voor PowerPC nu verkrijgbaar

Datum nieuwsfeit: 22-11-2000
SuSE Linux 7.0 editie voor PowerPC nu verkrijgbaar

SuSE Linux, internationaal technologisch leider en solutions provider van open source besturingssystemen, maakt de lancering bekend van SuSE Linux 7.0 PowerPC Edition.

SuSE Linux 7.0 voor de PowerPC kent diverse verbeteringen ten opzichte van de vorige editie. Naast een verbeterde overzichtelijke handleiding bevatten de 5 cd's uit deze editie meer dan 1.000 toepassingen voor vrijwel elke situatie. Hierbij valt te denken aan beeldbewerking, desktoptoepassingen, emulatoren en een grote hoeveelheid window-managers, netwerk-tools en editors. Met behulp van het meegeleverde MoL (Mac on Linux) kunnen gebruikers zowel in de window- als in de fullscreen-modus MacOs met netwerkvoorziening benaderen.

De PowerPC-editie bevat niet alleen de stabiele en betrouwbare grafische gebruikersinterface KDE 1.1.2, maar ook de betaversie van het lang verwachte KDE 2.0. KDE is een krachtige, modulaire en op internet gerichte desktop voor Linux en andere Unix besturingsystemen. Versie 2.0 vormt het begin van een nieuwe generatie van dit prijswinnende product.

Het geïntegreerde installatieprogramma van SuSE, YaST2, herkent en configureert automatisch de hardware tijdens het installatieproces. SuSE Linux 7.0 PowerPC Edition is wereldwijd de eerste Linux-distributie die ondersteuning biedt voor IBM's pSeries met POWER3 processoren. Dit betekent een uitbreiding van de ondersteuning van hardware die draait onder versie 6.4, ieHApple PowerMac, IBM RS/6000 en Motorola PReP systemen. Het nieuwe XFree86 4.01 herkent nu grafische subsystemen als de bekende grafische kaart Rage 128 van ATI. Het configuratieprogramma SaX2 zorgt voor eenvoudige installatie en set-up van grafische kaarten.

SuSE Linux 7.0 PowerPC Edition is verkrijgbaar via SuSE of via diverse boekwinkels en softwareleveranciers. De adviesprijs van Euro 49,00 is inclusief 60 dagen ondersteuning bij installatie via telefoon, e-mail en fax.

Bezoek voor aanvullende informatie over SuSE Linux 7.0 PowerPC Edition de website van SuSE via
.

Over SuSE
SuSE Linux AG is internationaal technologisch koploper en solution provider van open source software voor besturingssystemen (OS). SuSE´s unieke kennis van Linux en het grootste ontwikkelingsteam ter wereld dat zich bezighoudt met open source software heeft bijgedragen aan de erkenning van SuSE als toonaangevend aanbieder van Linux-oplossingen. SuSE biedt de grootste supportdatabase aan het publiek en beschikt over de grootste hardwaredatabase binnen de Linux-markt. Bovendien ondersteunt SuSE meer hardware-platformen dan enige andere commercieel verkrijgbare distributie.

De SuSE-bundel, ontworpen voor bedrijfsomgevingen en integratie met het web is geschikt voor zowel thuis- als kantoorgebruik. Dankzij de aanvullende eigenschappen, de handzame configuratie en het intelligente ontwerp is dit de meest complete Linux-oplossing die momenteel beschikbaar is.

SuSE Linux AG, met hoofdvestiging in Duitsland, en SuSE Inc., gevestigd in Oakland, California, zijn beide besloten vennootschappen die zich geheel richten op ondersteuning van de Linux-gemeenschap en de ontwikkeling van Open Source. SuSE beschikt wereldwijd over ruim 500 medewerkers en heeft vestigingen in heel Europa, Latijns Amerika en de Verenigde Staten.

SuSE draagt in hoge mate bij aan de ontwikkeling van Linuxprojecten als de Linux-kernel, glibc, XFree86, KDE, ISDN4Linux, ALSA (Advanced Linux Sound Architecture) en USB (Universal Serial Bus).

Voor nadere informatie:
SuSE Linux, Michaela Finnie, tel.:+49 911 74053196, fax:+ 49 911 7417755, email: (intmkt@suse.de)
Effect adviesgroep,Tjarko Rookmaker, tel. 023-547 07 97; fax: 23-547 12 39, email: suse@effect-europr.nl