Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 22-11-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 22-11-2000 4ePersberichtwoensdag22november2000

Politieberichten

Helmond: Diefstal uit winkel
Woensdagmiddag om 12.20 uur is in een winkel aan het Gerardusplein een 15- jarige jongen uit Helmond aangehouden. Hij had daar snoep weggenomen zonder deze af te rekenen. De jongen is overgebracht naar het politiebureau.

Veldhoven: Alcohol
Woensdagmorgen om 3.05 uur is op de Heerbaan een 37- jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Hij was daar op de kruising Heerbaan, Heemweg en Smelen met zijn auto van de weg geraakt en tegen een vangrail tot stilstand gekomen. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies 0,80 pro mille. Hij kreeg een rijverbod en een proces-verbaal.

Someren: Inbraak in winkel
Woensdagnacht is er ingebroken in een winkel aan de Postelstraat. Een ruit van de voordeur is ingeslagen. In de winkel zijn meerdere vitrinekasten opengebroken. Er zijn diverse soorten par-fums gestolen.

Someren: Inbraak in bedrijf
Tussen dinsdagavond 21.45 en woensdagmorgen 7.00 uur is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Lage Akkerweg. Een raam van de toegangsdeur is vernield. Uit het pand worden geen goederen vermist.

Soerendonk: Brand
Woensdagmorgen omstreeks 6.00 uur is er brand uitgebroken in een tuinhuisje aan de Molen-heide. De gewaarschuwde brandweer bluste de brand. Onbekend hoe de brand is ontstaan.

Bladel: Diefstal auto
Tussen dinsdagavond 23.00 en woensdagmorgen 7.00 uur is er vanaf de Antoon Coolenlaan een zwarte personenauto, Mercedes Benz, 190D, kenteken XT-83-TZ, gestolen.

Best: Aanrijding met gewonde
Woensdagmorgen omstreeks 9.20 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Ringweg - A2 een 45- jarige automobiliste uit Boxtel gewond. Zij reed over de A2 komende uit de richting s Hertogenbosch naar genoemde kruising. Daar verleende zij geen voorrang aan de 33- jarige vrachtwagenbestuurder uit Berghem, die op de Ringweg reed. De automobiliste raakte gewond. Twee honden die bij haar in de auto zaten zijn tengevolge van opgelopen letsels overleden. De personenauto liep flinke blikschade op.

Best: Snelheidscontrole
Woensdagmorgen tussen 9.20 en 11.35 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Oir-schotseweg. Van de 941 gecontroleerde voertuigen reden er 143 sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 88 km/u.

Beek en Donk: Verkeerscontrole
Woensdagmorgen is tijdens de markt een verkeerscontrole gehouden op het Piet van Thielplein. 24 Weggebruikers negeerden het verbod inrijden eenrichtingsweg. Zij kregen een proces-verbaal.

Asten: Snelheidscontrole
Woensdag tussen 10.45 en 13.00 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Dijkstraat. 247 Voertuigen zijn gecontroleerd. 91 Daarvan reden sneller dan 50 km/u Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 86 km/u

Someren: Snelheidscontrole
Woensdagmiddag tussen 13.15 en 14.30 uur is er op de Laan ten Boomen een snelheidscontro-le gehouden. Van de 177 gecontroleerde voertuigen reden er 30 sneller dan 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 79 km/u.

Helmond: Autogordelcontrole
Woensdag tussen 10.00 en 15.30 uur zijn op de A67, Oostende, Weth. Ebbenlaan en de Mier-loseweg autogordelcontroles gehouden. Van de 689 gecontroleerde automobilisten, droegen er 80 geen autogordel. Zij kregen een proces-verbaal.

Eindhoven: Diefstal portemonnee
Woensdagmorgen omstreeks 11.50 uur is er van een 60- jarige vrouw uit Eindhoven haar portemonnee gestolen. Zij liep te winkel in het Winkelcentrum Woensel. Toen zij wilde afrekenen zag ze dat de portemonnee uit haar tas verdwenen was. In de portemonnee zaten enkele pas-jes, een telefoonkaart en een paar honderd gulden.

Helmond: Diefstal uit winkel
Woensdagavond omstreeks 18.25 uur is in een winkel aan de Engelseweg een 47- jarige man uit Nuenen aangehouden. Hij nam daar een paar boren ter waarde van fl. 18,75 weg zonder deze af te rekenen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.