PTT Post ontvangt Management Team Designmanagement Award

Bron: TNT Post Groep NV
TNT Post Groep NV

PTT Post ontvangt Management Team Designmanagement Award

Koninklijke PTT Post B.V. heeft vandaag de Management Team Designmanagement Award 2000 uitgereikt gekregen tijdens de manifestatie Erkenningen Goed Industrieel Ontwerp 2000 in Scherpenzeel. PTT Post krijgt deze Award omdat het al jarenlang (ook na de privatisering van het staatsbedrijf) een herkenbaar, consistent en vooruitstrevend designbeleid hanteert in al zijn producten en communicatie-uitingen, aldus de juryvoorzitter Jos van der Zwaal van de Management Team Designmanagement Award van de stichting Goed Industrieel Ontwerp. De prijs is vorig jaar voor het eerst toegekend en wel aan Artifort. De Award is bestemd voor diegene die op het gebied van designmanagement zich op creatieve en verrassende wijze met zijn huisstijl en producten presenteert.

PTT Post hanteert het uitgangspunt dat goed designmanagement juist de producten en de dienstverlening naar de klant kan versterken. Het gaat daarbij om bijvoorbeeld de bedrijfskleding voor postbodes, de belettering op gebouwen en auto's, de nieuw ontworpen Roodrunner, informatiebrochures in het postkantoor, de tv-commercials en de ontwerpen van de brievenbussen.

Koninklijke PTT Post is al tweehonderd jaar, sinds 1799, het Nederlandse nationale postbedrijf. Sinds 28 juni 1998 heeft het moederbedrijf TPG een notering aan de beurzen in Amsterdam, London, New York en Frankfurt. De hypermoderne infrastructuur voor de sortering en distributie van poststukken vormt het hart van PTT Post. Ongeveer vijftigduizend postbodes en sorteermedewerkers zorgen iedere dag voor een snelle en betrouwbare bezorging van 23 miljoen poststukken op meer dan 7 miljoen adressen. Daarnaast verricht het bedrijf diverse activiteiten op het gebied van direct mail, waarbij post als reclamemedium wordt ingezet. Print & Mail is een groeiende dienst, waarbij het bedrijf voor klanten elektronisch aangeleverde gegevens print en als fysieke post aflevert. Ook biedt PTT Post een toenemend aantal elektronische diensten, zoals de beveiligde e-mail dienst KeyMail.

16 november 2000