SEAGULL lanceert oplossing voor integratie e-business

Datum nieuwsfeit: 23-11-2000

SEAGULL brengt nieuwe oplossing op de markt voor integratie van e-business applicaties met host applicaties

Transidiom maakt gebruik van de kracht van back-office systemen en integreert bestaande bedrijfsfuncties met alle XML, Java en COM applicaties

ATLANTA, 16 oktober 2000 SEAGULL (AEX: SEAGULL) versterkt zijn vooraanstaande positie op het gebied van e-business oplossingen voor host applicaties met de bekendmaking van Transidiom, de nieuwe softwaretechnologie voor het integreren van e-business applicaties met mainframe en IBM e-server iSeries 400 (voorheen AS/400) applicaties. De belangrijkste voordelen van Transidiom zijn de snelheid waarmee resultaten kunnen worden geboekt en de ondersteuning die het product biedt voor de drie meest gehanteerde standaarden op het gebied van interoperabiliteit, namelijkXML, Java en COM. SEAGULL zal Transidiom lanceren en demonstreren tijdens het Gartner Symposium/ITxpo in Orlando.

Transidiom kan worden gebruikt om strategische front-office applicaties, bijvoorbeeld voor customer relationship management, supply chain management, en het intranet, te integreren met kernbedrijfsprocessen die op back-office systemen draaien, zoals orderverwerking, voorraadbeheer en de verwerking van claims. Met behulp van Transidiom zetten ontwikkelaars bestaande business logic om in bedrijfsfuncties die XML, Java en COM interfaces hebben. Zodoende kunnen bestaande applicaties eenvoudig worden gebruikt door andere applicaties binnen en buiten de organisatie. Transidiom vereist geen programmering of wijziging van de host applicatie. Het ontwikkelproces duurt slechts enkele minuten.

"Organisaties over de hele wereld zoeken naar oplossingen die erop gericht zijn om bestaande mainframe en iSeries 400 applicaties eenvoudig geschikt te maken voor e-business integratie," aldus Massimo Pezzini, Vice President & Research Director voor applicatie integratie en middleware strategieën bij Gartner. "Leveranciers met een solide achtergrond op het gebied van legacy extension technologie kunnen goed gebruik maken van de mogelijkheden in de markt door hun klanten snelle en eenvoudige integratieoplossingen te bieden."

"Wij hebben Transidiom succesvol ingezet om een applicatie te kunnen leveren die gebruik maakt van COM objecten die web-ontwikkelfunctionaliteit bieden op de user interface, terwijl de investering in de business logic op onze host iSeries 400 volledig gewaarborgd blijft," aldus Piyush Singh, Vice President Systeemontwikkeling bij RLI Insurance, een dochtermaatschappij van RLI Corp (NYSE: RLI). "Dit is de eerste keer dat wij onze business partners een eenvoudige en snelle methode kunnen bieden om toegang te verkrijgen tot de informatie op onze back-end systemen. Het ontwikkelen met Transidiom is onvoorstelbaar snel en de implementatie is uiterst eenvoudig. Onze zakelijke partners beschikken nu direct over actuele informatie inzake polissen en claims, hetgeen onze bedrijfsresultaten zonder twijfel ten goede zal komen."

Architectuur
Transidiom heeft twee hoofdcomponenten, namelijk:

· Transidiom Developer, met:
Ø een Connector Builder tool, gebruikt door experts op het gebied van host applicaties, voor toegang tot, identificatie van en registratie van de host applicatie navigatie bestaande uit specifieke bedrijfsprocessen. Ø een Interface Definition tool, gebruikt door ontwikkelaars van e-business applicaties voor het definiëren van de interface en het publiceren van XML schema's, JavaBeans of COM objecten.
· Transidiom Server bevat een applicatie-integratie server, welke de binnenkomende XML, Java of COM aanvragen voor host applicatiediensten verwerkt, de host applicaties bestuurt en XML, COM of Java output genereert. Transidiom Server bevat tevens gateways voor verbinding met de host applicaties.
Het gehele ontwikkelproces vindt plaats middels "point-and-click." Hierdoor ontstaan bedrijfsfuncties met standaard interfaces die worden gebruikt door Java, COM of XML ontwikkelaars om te integreren met andere applicaties binnen of buiten de firewall, waaronder EAI (Enterprise Application Integration) producten van leveranciers zoals WebMethods en TIBCO, en web applicatie-omgevingen zoals WebSphere van IBM en Microsoft's .NET Biztalk Server.

Transidiom Differentiators
Transidiom biedt unieke voordelen, zoals:
§ Snelheid het gehele ontwikkelproces werkt met "point-and-click" en neemt slechts enkele minuten in beslag. § Eén enkele ontwikkelinspanning is voldoende voor XML, Java en COM interfaces met de bedrijfsprocessen van host applicaties. § De uit twee delen bestaande Transidiom Developer is ontwikkeld om bestaande vaardigheden te benutten en de kloof tussen host applicatie experts en experts in nieuwe technologieën te overbruggen. § Transidiom is "non-invasive," hetgeen betekent dat er geen wijzigingen aan de host applicatie hoeven te worden aangebracht. § Transidiom opent de business logic, niet alleen de data. Hierdoor wordt bedrijfsinformatie beschermd en hoeft de business logic van e-business applicaties niet te worden herschreven. § Er is een duidelijke scheiding tussen de navigatielogica en de interface-definities, waardoor de integratie voor e-business ontwikkelaars aanzienlijk wordt vereenvoudigd. § Voor flexibele integratie kunnen bedrijfsprocessen door de client worden bestuurd (waarbij er een constante verbinding is tussen de eindgebruiker en de host applicatie via een multi-step proces) of door de server (gewoonlijk de korte "round-trips" van de server naar de host in antwoord op aanvragen vanuit andere applicaties). Aangezien e-business applicaties in feite nieuwe "clients" zijn die toegang dienen te verkrijgen tot host applicaties, is Transidiom een logisch vervolg binnen de ontwikkeling van SEAGULL's toonaangevende e-business oplossingen WinJa®, J Walk en Wireless-to-Host®, die door meer dan 7.000 bedrijven wereldwijd worden gebruikt voor directe Web-, Windows- en draadloze toegang tot mainframe en iSeries 400 applicaties. Transidiom is het resultaat van de vergaande ervaring van SEAGULL met host applicaties, en van het streven van het bedrijf om snel inzetbare en voordelige softwaretechnologie voor e-business te bieden.

"Wij zijn verheugd dat wij organisaties kunnen voorzien van een uitzonderlijke snelle manier om e-business applicaties te integreren met bedrijfsfuncties van back-office systemen," aldus Don Addington, President en COO van SEAGULL. "Daarnaast is het met Transidiom eenvoudig omEAI middleware, applicatieserver- en portal software te integreren met bestaande systemen en zo de waarde van B2B en A2A investeringen voor klanten te optimaliseren."

"J.D. Edwards heeft geïnvesteerd in een strategie die inhoudt dat onze klanten de vrijheid hebben om de beste technologie te kiezen voor hun zakelijke vereisten, en dit te combineren met de mogelijkheid om samen te werken met klanten en leveranciers binnen de gehele wereldwijde supply chain," aldus Dave Siebert, Group Vice President van J.D. Edwards WorldSoftware Organization. "Wij hebben ons gerealiseerd dat om dit te bereiken, applicaties onderling met andere applicaties en organisaties moeten kunnen werken. Traditionele iSeries 400 applicaties zijn ontwikkeld voor eindgebruikers, terwijl Transidiom het mogelijk maakt om deze applicaties uit te breiden tot buiten de traditionele onderneming. Door onze samenwerking met SEAGULL zijn onze WorldSoftware gebruikers nu in staat om extern gebruik te maken van XML, terwijl intern de ongewijzigde WorldSoftware® producten kunnen worden gebruikt".

Prijsstelling en verkrijgbaarheid
Transidiom is nu verkrijgbaar via de directe verkoopkanalen van SEAGULL en het wereldwijde netwerk van erkende distributeurs. Transidiom Developer kost $10.000. De prijs van Transidiom Server is afhankelijk van de serveromgeving en begint bij $40.000. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met SEAGULL: +31 78 632 2800 of e-mailen naar (info@seagullsw.com). De website van SEAGULL is te vinden op www.seagullsw.com.

Over SEAGULL
SEAGULL biedt softwaretechnologie waarmee bedrijfsapplicaties worden geopend voor Web, Wireless en Windows toegang en waarmee strategische e-business applicaties kunnen worden geïntegreerd met back-office systemen. Met de technologie van SEAGULL kunnen gebruikers bedrijfsprocessen uitvoeren op elk moment, op elke plaats en met elk gewenst apparaat, en kunnen ontwikkelaars snel de nieuwe online onderneming verbinden met de back-office. Het bedrijf is genoteerd op de Amsterdamse Effectenbeurs onder het symbool SEAGULL. Voor meer informatie kunt u SEAGULL's website bezoeken op www.seagullsw.com.

SPECIALE OPMERKING: Alle beweringen in dit persbericht aangaande operationeel resultaat, gebeurtenissen of ontwikkelingen die wij verwachten, inclusief algemene optimistische uitspraken en uitspraken met betrekking tot de vooruitzichten en verwachtingen voor het bedrijf, zijn op de toekomst gericht. Deze toekomstgerichte uitspraken zijn en zullen zijn gebaseerd op de inzichten en veronderstellingen van het management op dat moment met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen en operationele resultaten. Aan de uitspraken zijn bepaalde risico's en onzekerheden verbonden waardoor de actuele resultaten kunnen afwijken, inclusief maar niet beperkt tot het vermogen van het management om groei te beheersen en gekwalificeerd personeel aan te nemen en te behouden; onvoorspelbare vraag door de klanten; hevige concurrentie; snelle technologische veranderingen; onvoorspelbare marktacceptatie van nieuwe producten; en marktschommelingen en/of afname van softwareaanschaf door bijzondere omstandigheden.

OPMERKING: Het juiste gebruik van de naam SEAGULL is volledig met hoofdletters.

Voor meerinformatie kunt u contact opnemen met: 3340 Peachtree Road, N.E. Jenny Beers, SEAGULL Suite 900

+1-404.760.1560, tst. 2204 Atlanta, GA 30326 (V.S.) (jbeers@seagullsw.com) Tel: +1-404.760.1560
Fax: +1-404.760.9629
Molly Gleason, The Weber Group E-mail: (info@seagullsw.com)