Extratainment.com geselecteerd voor Cartoombria 2000

Datum nieuwsfeit: 23-11-2000
Rotterdam, 22 november 2000

EXTRATAINMENT.COM GESELECTEERD VOOR CARTOOMBRIA 2000 FESTIVAL

Online entertainmentbedrijf ExtraTainment.com neemt deze week deel aan de 6th International Animation Exhibition Cartoombria 2000 in Italië. Het Cartoombria festival vindt plaats van 23 tot en met 25 november in het Palazzo Gallenga in Perugia.

Het festival, dat dit jaar het thema 'ANIMutATIONS' heeft meegekregen, toont het beste in hedendaagse animatie uit de VS en Europa. De nadruk ligt op digitale en multimedia animatie, met extra aandacht voor games development. Tijdens het festival zal ExtraTainment.com worden gepresenteerd op de diverse workstations die door het hele festivalpaleis verspreid staan.

ExtraTainment.com is door het festival uitgenodigd vanwege zowel de cartoons als de games. De ANIMutATIONS website zegt over ExtraTainment.com: "This very trendy Dutch site offers the dirty Recycle Dog and the mocking Dr. Parkinson (daily), the creative F Word (weekly) and malicious games (monthly)."
www.animutations.net

Cartoombria wordt gesponsord door het departement Kunst van het Italiaanse ministerie van Cultuur, de universiteit van Perugia, de Academie voor de Beeldende Kunsten en Animation World Network.
www.awn.com/cartoombria

ExtraTainment.com is genomineerd voor de Cool Site of the Year Awards, is winnaar van de Cool Site of the Month Award en was de enige Nederlandse genomineerde voor de BAFTA (British Academy of Film and Television Arts) Interactive Entertainment Award.

ExtraTainment.com brengt op zijn website dagelijks verse cartoons, games en entertainment. Naast internet richt ExtraTainment.com zich tevens op de mobiele markt en gaat content leveren voor WAP, 3G (UMTS) en Palmtops, zoals Pocket PC's.
www.extratainment.com

Noot aan de redactie:
Het volledige persbericht is te vinden op:
www.extratainment.com/press.html

Voor beeldmateriaal en downloads van ExtraTainment.com cartoons, logo's en banners kunt u terecht op: www.extratainment.com/pressimages.html.

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Mijke Niks, manager public relations, via telefoonnummer 010 4390200 of via e-mail (mijke@extratainment.com).