Cardio Control N.V. heeft Fondsenreglement overtreden

Datum nieuwsfeit: 23-11-2000
Bron: AEX
AEX

23 Nov 2000 Conclussie EURONEXT: Cardio Control heeft Fondsenreglement overtreden
Persbericht 2000.115

Conclusie onderzoek Euronext Amsterdam:

Cardio Control N.V. heeft Fondsenreglement overtreden

Euronext Amsterdam N.V. ("Euronext") heeft de Adviescommissie Fondsenreglement verzocht te adviseren over mogelijke overtredingen van het Fondsenreglement door de uitgevende instelling Cardio Control N.V. De Adviescommissie heeft besloten de behandeling van deze verzoeken schriftelijk af te doen. Op 30 oktober jl. heeft de Adviescommissie aan Euronext geadviseerd.

De Adviescommissie Fondsenreglement is van oordeel dat in de door Euronext bij verzoeken van 13 en 24 mei 2000 aan haar ter beoordeling voorgelegde gevallen sprake is van twee kennelijke overtredingen door Cardio Control N.V., te weten van artikel 28a Fondsenreglement en van Bijlage X, onder C, punt 11, bij het Fondsenreglement.

Door Cardio Control is op 17 april 2000 een oproepingsadvertentie voor een vergadering van aandeelhouders geplaatst, die niet voldoet aan de bepaling van artikel 28a Fondsenreglement.

Uit het jaarverslag over 1999 blijkt dat Cardio Control, evenals in het voorafgaande jaar, niet geheel heeft voldaan aan genoemd punt 11 uit Bijlage X, onder C. Hierin staat vermeld dat een uitgevende instelling elk jaar een verklaring dient te publiceren dat naar het gezamenlijk oordeel van de uitgevende instelling en de natuurlijke personen, die uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor de wijze waarop van het aan de prioriteitsaandelen verbonden stemrecht gebruik gemaakt wordt, is voldaan aan het gestelde in punt 10 van genoemde Bijlage (vereiste van onafhankelijkheid van Stichting Prioriteitsaandelen).

De Commissie ziet in de omstandigheden van dit geval aanleiding aan Euronext te adviseren om jegens Cardio Control een maatregel als bedoeld in artikel 65 Fondsenreglement te nemen, en wel de maatregel van een schriftelijke waarschuwing van Euronext aan Cardio Control N.V.

Besluit Euronext

De directie van Euronext heeft op 6 november 2000 besloten het besluit van de Adviescommissie Fondsenreglement te onderschrijven en heeft Cardio Control N.V. een schriftelijke waarschuwing gegeven in verband met overtreding van bepalingen uit het Fondsenreglement en de bij het Fondsenreglement behorende bijlage X.

NB: De volledige uitspraak van de Adviescommissie Fondsenreglement wordt gepubliceerd op de website van Euronext (www.euronext.nl).