Vervoer Coordinatie Centrum Zuid-Holland Zuid viert lustrum

Datum nieuwsfeit: 24-11-2000

-- PERSBERICHT --

Dordrecht, 13 november 2000

Vervoer Co rdinatie Centrum Zuid-Holland Zuid viert eerste lustrum Antieke fietsen in het centrum van Dordrecht

Op 24 november aanstaande vormt het centrum van Dordrecht het toneel voor een optocht van antieke fietsen. Tussen 10.30 en 13.30 uur rijdt de optocht, begeleid door historische jazzmuziek, door het centrum. De antieke fietsen geven een goed beeld van de evolutie van de fiets.

De optocht is een initiatief van het Vervoer Co rdinatie Centrum Zuid-Holland Zuid (VCC ZHZ). Het VCC ZHZ is onderdeel van een stichting die vijf jaar geleden is opgericht door regionale bestuurders. Er bestaat een nauwe samenwerking met de Provincie Zuid-Holland. Het VCC ZHZ adviseert bedrijven en instellingen in deze regio inzake vervoermanagement. Een voorbeeld daarvan is het terugdringen van onnodig autogebruik in het woon- werkverkeer. Het meest bekende middel hiervoor is het gebruik van de fiets, reden voor het thema van de lustrumoptocht.

Aan de optocht is een prijsvraag verbonden. Gedurende het eerste deel van de optocht worden deelnameformulieren uitgereikt waarop foto's van de deelnemende fietsen in volgorde van bouwjaar moeten worden gezet. Deze formulieren kunnen tot 12.00 uur worden ingeleverd in de deelnamebus op het Stadhuisplein. Tussen 12.00 en 12.30 uur wordt de uitslag op het Stadhuisplein bekendgemaakt. De hoofdprijs is een gloednieuwe dames- of herenfiets ter waarde van 1.100,-. De tweede prijs is een hightech step van 250,- en de derde prijs is een cadeaubon van 50,-.

Noot voor de redactie /

Noot voor redacties